نخستین جلسه ستاد صبر در دادگستری استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 03 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که دغدغه قوه قضائیه ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش اطاله دادرسی و مراجعات به دستگاه قضایی است، گفت: نامگذاری ستاد صبر برگرفته از صلح و بخشش و رضایت است و مهمترین روش تحقق این مهم در جامعه پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام قران و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

او بیان کرد:گسترش فرهنگ صلح و سازش و نهادینه کردن فرهنگ گذشت و بخشش از وظایف ستاد صبر است که باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند، آن را وارد بستر زندگی مردم کند.

موسوی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا هر خصومتی ابتدا به ساکن وارد دستگاه قضایی نشود و سعی شود با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات، ریش سفیدان و معتمدان محلی حل و فصل شود.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به رتبه برتر کشوری استان در ۷ سال متوالی برای مصالحه پرونده‌های قتل، ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون با تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف در ۳۰ فقره پرونده قتل منجر به گرفتن رضایت از خانواده‌های اولیا دم شده است.

او از همه دستگا‌های اجرایی مربوطه به ویژه نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی درخواست کرد تا با استفاده از روحیه انقلابی و تلاش مضاعف گام های موثری در ترویج فرهنگ صلح و سازش استان بردارند.

برچسب ها: صلح و سازش ، دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار