بابک صیاد در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت: کرونا نوع دلتا به کشور رسیده قدرت سرایت این ویروس چندین برابر ویروس قبلی است.
کد خبر: ۹۷۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 July 2021

 

نگرانی از شیوع کرونای دلتا در کرمانشاه/ انجام واکسیناسیون در پیشگیری از گونه دلتا موثر واقع می شود

بابک صیاد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، ضمن ابراز نگرانی از شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در کشور اظهار کرد:ویروس کرونا از نوع دلتا به مرزهای کشور رسیده و در استانهای جنوبی و سیستان و بلوچستان مشاهده شده و در واقع طغیان بیماری کرونا با سویه دلتا در کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: مهمترین خصوصیت این نوع سرعت بالا در سرایت است،نسب به نوع قبلی ویروس فرد مبتلا می تواند افراد بیشتری را بیمار کند، در این سویه علائمی که بیشتر شبیه سرماخوردگی مشاهده می شود، آبریزش بینی، گلودرد، سردرد و همینطور علائم خارج تنفسی به عنوان مثال مشکلات گوارشی، اسهال و تغییر اجابت مزاج در این سویه بیشتر مشاهده می‌شود.

صیاد با بیان اینکه وخامت و شدت این ویروس به همان شکل بیماری کرونا و موجب مرگ و میر می شود و نسبت به شروع موج پنجم کرونا در کل کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر در دوران کرونا چیزی به نام سرماخوردگی به رسمیت شناخته نمی شود و اگر کسی علائم شبیه به سرماخوردگی داشته باشد می‌گویم کرونا دارد مگر خلافش با انجام تست و دقت نظر پزشک با توجه به علائم بالینی و دقیق بیمار ثابت شود. اگر فردی علائم سرماخوردگی در خود مشاهده کرد شت با مراجعه به پزشک و تست از ابتلا و یا عدم ابتلا به بیماری اطمینان پیدا کند.

رئیس دانشکده پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: انجام واکسیناسیون در پیشگیری از گونه دلتا موثر واقع می شود بنابراین وقتی هموطنان برای واکسیناسیون فراخوان شدن حتماً مراجعه کنند حتما واکسن بزنند فقط در این صورت در مقابل گونه های مختلف ویروس ایمن می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار