مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با تلاش محیط‌بانان و همیاران محیط زیست با احداث آبشخور‌های متعدد در سطح استان به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و پاوه دغدغه‌ای بابت تأمین آب حیات وحش نداریم.
کد خبر: ۹۷۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 14 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس فریدون یاوری با اشاره به گرمای هوا و خشکی مراتع، اظهار داشت: گرما و خشکی مراتع، احتمال آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی استان را افزایش داده و شرایط مساعدی را برای حریق فراهم کرده است.

وی اضافه کرد:کرمانشاه استانی است که در پاره‌ای از نقاط به ویژه در نواحی از غربی و منطقه اورامانات از پوشش جنگلی و مرتعی بسیار انبوه با گونه غالب بلوط برخوردار است که کوچکترین غفلت در این راستا جدا از هزینه‌ها، تمهیدات، امکانات و نیرو‌هایی که صرف اطفای حریق می‌شود سبب می‌شود این سرمایه‌های ملی خیلی راحت تبدیل به خاکستر شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این عرصه‌های خدادادی در اختیار ما انسان‌ها هستند تا به از آن‌ها بهره‌بردار و بهره‌وری کنیم، بنابراین انتظار داریم زمانی که به دامن طبیعت می‌روند از روشن کردن آتش خودداری کنند و اگر چنانچه با موارد برخورد کردند، موارد را به اداره محیط زیست یا منابع طبیعی و یا سامانه گویای ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره آتش‌سوزی سال گذشته منطقه حفاظت‌شده «بوزین و مرخیل» شهرستان پاوه که پس از هشت روز خاموش شد، یادآور شد: در عملیات خاموش کردن آتش در این ارتفاعات سه نفر از دوستداران محیط زیست جان خود را از دست دادند و یک نفر در شهرستان هرسین جان خود را در حفظ عرصه‌های طبیعی استان و محیط زیست از دست داد.

یاوری با بیان اینکه بدون مشارکت مردم حفاظت از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های زیستی و جانوری امکانپذیر نیست، گفت: با کاهش نزولات آسمانی و بحران کم آبی وضعیت زیستی حیات وحش استان نیز به خطر افتاده که خوشبختانه با تلاش محیط بانان، همیاران محیط زیست و خیران با احداث آبشخور‌های متعدد در سطح استان به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و پاوه دغدغه‌ای بابت تأمین آب حیات وحش نداریم.

وی افزود: تعدادی از این آبشخور‌ها به‌صورت مکانیزه آبگیری می‌شوند و تعدادی دیگر نیز با همکاری محیط بانان، ماشین‌های آتش‌نشانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان آبگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار