تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
شهردار کرمانشاه گفت: الگوهای معنوی کرمانشاه باید به مردم معرفی شوند.
کد خبر: ۹۷۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵ 20 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه، بعد از ظهر روز دوشنبه مراسم رونمایی از پروژه‌های فرهنگی شهر کرمانشاه با حضور قاریان ممتاز کشوری برگزار شد.

در این مراسم برای ارج نهادن به بزرگان شهر پلاک افتخار بر سر درب خانه‌های از پیش تعیین شده نصب شد که شامل عناوینی همچون قرآنی، نور، فاطمی، عالم، مفاخر، شهید، حسینی و قهرمان بود.

پروژه‌های فرهنگی دیگر شامل افتتاح مرکز خلاقیت خوراکی کرمانشاه در باغ گل‌ها در راستای پیوستن کرمانشاه به زنجیره شهرهای خلاق یونسکو بود.

افتتاح فرهنگسرای تخصصی کودک در پارک معلم، افتتاح فرهنگسرای تربیت با همکاری اداره کل زندان‌های استان در زندان مرکزی کرمانشاه و افتتاح باشگاه شاهنامه پژوهی سفیران سیمرغ در فرهنگسرای کوثر امروز انجام شد.

در این راستا شهرداری کرمانشاه با همکاری بسیج حقوقدانان دفاتر حقوقی مشاوره رایگان را افتتاح کرد.

گفتنی است، حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی در این مراسم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

‍ نخستین پلاک افتخار در کرمانشاه نصب شد

به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با حضور شهردار، فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و برخی از مدیران استانی نخستین پلاک افتخار در سه راه شریعتی کوچه فرهنگ خانه فاطمی حسینیه فاطمه زهرا (س) منزل اخوان باقری نصب شد.

پلاک افتخار بر سر در ۹ خانه شامل خانه فاطمی، قهرمان، عالم، شهید، حسینی، نور، قرآنی، مشاهیر و جوانمرد نصب می‌شود که این پلاک از کاشی پخته شده با سبک تکیه معاون‌الملک است که می‌تواند یک صد سال دوام بیاورد.

خانه فاطمی در سال‌های گذشته به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) مراسم عزاداری برپا کرده است.

گفتنی است، نصب پلاک افتخار به همت شهرداری کرمانشاه برای افزایش تعلق خاطر مردم به این شهر و نکوداشت بزرگان انجام می‌شود.


در این مراسم، سعید طلوعی بعد از ظهر امروز در حاشیه نصب نخستین پلاک افتخار در خانه فاطمی کرمانشاه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از خانه‌های کوچکی که در آن روضه برگزار می‌شد، آغاز شد.

وی افزود: در این خانه‌ها افرادی تربیت شده و پرورش پیدا کردند که به ندای امام راحل (ره) لبیک گفته و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

شهردار کرمانشاه گفت: در دفاع مقدس خانه‌های کوچکی که محل برگزاری روضه و مناسبت‌های مذهبی بود، بسیار تأثیرگذار واقع شد.

طلوعی نصب پلاک افتخار در کرمانشاه را حاصل زحمات یک سال و نیمه شهرداری دانست و افزود: باید با نصب پلاک‌های افتخار الگوهای معنوی کرمانشاه به مردم معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار