آیین اختتامیه سومین جشنواره کانون های رباتیک محلات شهر تهران «شکوفا سه» به میزبانی شهرداری منطقه 20 شامگاه دوشنبه در فرهنگسرای ولای شهر ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ 03 March 2015

به گزارش ایرنا در این دوره از رقابت ها بیش از سه هزار نفر در قالب یک هزارو 400 تیم شرکت کرده بودند که پس از بررسی و ارزیابی های به عمل آمده تعداد 900 تیم توانستند رقابت های مقدماتی خود را در 10 لیگ و در دو روز هفتم و هشتم اسفند در محل ورزشگاه شهید مدرس شهر ری برگزار کنند.

بنابراین گزارش قائم مقام شهرداری منطقه بیست در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور را مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس می دانیم گفت: شهرداری منطقه 20 افتخار دارد که میزبان مبتکران و متفکران و آینده ساز کشور است و از این لحاظ فعالیت های اجتماعی و خدماتی این منطقه به سمت تخصصی و علمی تر شدن پیش خواهد رفت.

اصغرعطایی برگزاری سومین دوره مسابقات رباتیک محلات تهران را در این منطقه فرصتی مغتنم برای استفاده از تفکرات خلاق جوانان و نوجوانان این مرز و بوم دانست و افزود: میزبانی سه دوره مسابقات رباتیک با حضور 74 محله تهران در منطقه 20 نشان از اهمیت این موضوع برای مسوولان شهرداری دارد.

رییس کمیته ملی روبوکاپ ایران نیز درسخنانی گفت: علم رباتیک به عنوان یک یار در کنار بخش اقتصادی کشور می تواند تغییرات اساسی در این زمینه برای رشد و توسعه چرخه تولید و اشتغالزایی آن ایجاد کند و در آینده این علم نقش بسیار موثری در بیشتر بخش و فعالیت ها ایفا خواهد کرد.

مرتضی موسی خانی با بیان اینکه شهرداری تهران زمینه خلاقیت را در شهرها و حتی روستاها ایجاد کرده است افزود: بستر خلاقیت و نوآوری در بسیاری از مناطق بوجود آمده و جوانان و نوجوانان برای صرف فعالیت های ابتکاری و خلاق خود باید همت کنند و خانواده ها نیز در ادامه این مسیر نقش بسیار موثری برای فرزندان خواهند داشت.

وی گفت: 5/2 درصد مردم جهان به فکر فعالیت های خلاق هستند و این جمعیت می توانند دگرگونی های عظیمی در کره خاکی بوجود آورند و به گفته بسیاری از دانشمندان جهان جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشور برتر از نظر تولید خلاقیت و دارای افراد با هوش برتر است.

موسی خانی افزود: همه مردم دارای فکر خلاق هستند و می توانند با تغییر نگاه و استفاده از فرصت های پیش آمده در اطراف خود نسبت به ارائه ابتکار ، طرح و برنامه و به دنبال آن ایجاد کارآفرینی در سطح وسیع ، از ظرفیت های خدادادی به نحو شایسته بهره مند شوند.

در این مراسم که برخی از مسوولان شهرداری تهران، شهرداری منطقه 20، سرپرستان تیم های شرکت کننده و خانواده آنان حضورداشتند به نفرات دوم و سوم سومین دوره مسابقات رباتیک محلات شهر تهران تندیس و لوح تقدیر اهدا و به نفرات نخست این دوره از رقابت ها در مراسمی که بزودی در برج میلاد تهران برگزار خواهد ، جوایز نفیسی اعطا می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار