فضل الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه گفت: هرگونه ساده انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط را بدتر و وضعیت کرونا را بحرانی خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 07 August 2021

فضل الله رنجبر هم اکنون در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در فرمانداری اظهار کرد: باتوجه به این که کرمانشاه وارد شرایط قرمز بیماری کرونا شده است و سرعت سرایت بیماری کرونا دلتا بسیار زیاد است و متخصصین امر تذکرات لازم را در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی داده اند ازمردم کرمانشاه درخواست دارم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شرایط قرمز بیماری کرونا در حوزه ی شهرستان کرمانشاه نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

وی افزود: رکن اصلی سلامت مردم و گذر ما از پیک پنجم بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و مراسمات دسته جمعی است.

فرماندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: از تمامی مردم انتظار داریم، خصوصا افرادی که از بستگانشان به رحمت ایزدی می پیوندند و فوت کردند، از مردم برای حضور در مراسم دعوت نکنند به خاطر سلامت خود، اعضای خانواده و مردم از تمامی انها در خواست دارم بانی این کار خیر بشوند و از اطرافیان دعوت نکنند و مردم هم نسبت به رعایت این موضوع اقدام کنند.

وی تاکید کرد: نکته ی بسیار مهم بعدی مراسمات شادی است، هرچند ما وارد ماه محرم میشویم اما برای مراسم شادی نیز انتظار داریم به خاطر خوشبختی عروس و داماد ها و اینکار مورد رضای خدا قرار گیرد از برگزاری مراسمات به صورت جمعی امتناع کنند.

رنجبر یاداور شد: ما الان در وضعیت قرمز قرار داریم و افراد بستری در بیمارستان ها از مرز ۸٠٠ نفر عبور کرده اند و به سرعت بستری های ما در حال افزایش هستند، اگر تمام تخت های بیمارستانی پر شود دچار مشکل میشویم، باید به کادر درمان کمک کنیم، در این روزهای گرم واقعا حال خوشی ندارند و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی کادر درمان را یاری کنیم.

وی اظهار کرد: به بخشداران دستور داده ایم از برگزاری مراسمات بزرگ عزاداری وجشن در سطح روستاها نیز جلوگیری به عمل اید و پاسگاه های انتظامی نیز همکاری و همراهی لازم را داشته باشند. خوشبختانه دادستان و معاونین ایشان به جد دستور داده اند که همگان این موضوع را رعایت کنند.

وی گفت: در خصوص بحث آرامستان کرمانشاه اگر واقعا مردم رعایتنکنند ما ناچار هستیم درب آرامستان را ببندیم، بنابراین برای جلوگیری از چنین اتفاقی اعلام کردیم که سازمان آرامستان های شهرداری با نصب بنر های هشدار دهنده و پیام های بهداشتی مردم را هدایت کنند به سمتی که از دعوت کردن دیگران و اجتماع در مزار جلوگیری کنند و همچنین علاوه بر نصب بنر از بلندگوهای مخصوص مداحان استفاده شود و نیروهای اجراعیات و نیروهای سازمان ارامستان ها باهمکاری مامورین انتظامی که از بنیاد تعاون انعقاد قرارداد خواهند داشت از اجتماع مردم بکاهند.

فرماندار تصریح کرد: در این روزها اکیپ های نظارتی متشکل از نمایندگان فرمانداری، اماکن، انتظامی، بهداشت، اتاق اصناف، بازرسی صنعت معدن تجارت تشکیل داده ایم و رستوران ها باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند، استخر ها باید تعطیل شوند و برخی از شغل هایی که در شرایط قرمز تعریف شده اند باید مراعات کنند، به اصناف گفته ایم که تذکرات لازم را بدهند و در صورت رعایت نکردن افراد حتما برخوردهای لازم صورت گیرد.با جان مردم نمیشود معامله کرد و حفظ جان مردم بسیار مهم است، ما باید یاد بگیریم چگونه در شرایط کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در پایان گفت: خواهشمندیم حتی افرادی که واکسن زده اند حتما از ماسک استفاده کنند و بیخیال نشوند، حالت بیخیالی و کم توجهی قطعا ما را به شرایط بدتری خواهد برد، بنابراین خواهش دارم رعایت کنند و ستاد کرونا نیز با تمام توان دستورالعمل ها را پیش خواهد برد. به اداره ورزش و جوانان نیز گفته ایم سالن ها را تعطیل کنند، از فعالیت انها جلوگیری کنند و کلاس های اموزشی باید تعطیل شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار