مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از معرفی برگزیدگان نخستین پویش استانی خانواده و فضای مجازی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 11 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز مطرح کرد: با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی تلفن همراه که این روزها به رغم استفاده های مفیدی که دارند، این پویش ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه افراد خانواده کمترین مراودات و گفتگوی همدلانه را با هم داشته که این موضوع آسیب هایی را نیز در خانواده ها به وجود آورده بطوریکه این مشکلات در دوران کرونا به دلیل محدودیت فعالیت های اجتماعی، ورزشی و آموزش از راه دور به صورت مجازی و عدم حضور در مدرسه دسترسی بیشتر فرزندان به گوشی های همراه برای فرزندان و خانواده ها دوچندان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام توضیح داد: در این زمینه تولید محتوای مناسب و آموزشی در قالب هایی که دارای جذابیت سمعی و بصری باشند و بتوانند نظر کودکان و نوجوانان و موجب جلب نظر خانواده ها شوند ضروری است.

خودآموز اضافه کرد: در این راستا فراخوان نخستین پویش مجازی خانواده و فضای مجازی از آذر ماه سال گذشته با حمایت دفتر توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی مجتمع دیجیتال ایلام برای رده ه های سنی مختلف در بخش های متنوع اعلام شد.

وی موضوع های این‌پویش را کاهش آسیب های فضای مجازی، استفاده صحیح از فضای مجازی در دوران کرونا و بهبود ارتباطات اجتماعی عنوان و قالب های آثار را در شش حوزه شامل فیلم‌کوتاه، موشن گرافی، پویا نمایی، عکس، پوستر و اینفوگرافی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام یادآور شد: همچنین با توجه به ضرورت تاثیرگذاری و توجه ویژه به دانش آموزان به عنوان رده سنی که در ایام کرونا دسترسی بالایی به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داشتند رایزنی های لازم برای بارگذاری و انتشار محتواهای تولید شده در شبکه آموزشی شاد انجام و با موافقت مسوولان آموزش و پرورش این مهم نیز انجام شد.

به‌گفته‌ خودآموز، به دلیل اهمیت بخش دانش آموزی جشنواره در دو بخش عمومی و دانش آموزی برگزار که در نهایت ۴۵۰ به دبیرخانه این جشنواره راه یافت که در نهایت ۲۴ نفر در بخش عمومی و دانش آموزی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی برگزیدگان در بخش هنرمندان را محمد محمدیان، نجمه حاتم‌نژاد، سمیرا سارایی، زمرد قاسمی، جعفر میرناصری، پرویز مجیدی‌زاده، میثم علی‌زاده، جعفر میرناصری، مصطفی قربانی، محمد قرداغی و مهرسا محمدیان‌شمالی عنوان‌کرد.

وی گفت: همچنین در بخش دانش آموزان نیز سعدیه استرون، رامش قلی‌زاده، لیلا نرگسی، رحیم کریمی، حسین داوودی، زهرا جمالوندی، فائزه جابری، فاطمه کاظمی، حیدر خشنود و زهره بساط‌بیگی به عنوان برتر معرفی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام برگزیدگان بخش رسانه ها را محمدسجاد صفرپور از پایگاه خبری ایلام ۲۴ ، رضا رستمی از پایگاه خبری مانشت و سید داوود سجادی از پایگاه خبری مانا سپهر عنوان کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار