کد خبر: ۹۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶ 21 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد پخش جلسات کمیسیون برجام از صدا و سیما همچون بسیاری از موضع گیری های این رسانه بی حاشیه نبود و انتقادات فراوانی از سوی موافقان و حتی منتقدین برجام در پی داشته است.

انتقادات از رویکرد دوگانه صدا و سیمای جایی به اوج خود رسید که هفته گذشته و در حالی که محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور برای دفاع از برجام آمده بودند تا به موارد مطرح شده از سوی منتقدین پاسخ دهند ناگهان دوربین های صدا و سیما غیب شد.

عملکرد صدا و سیما آنقد مورد انتقاد بود که چند تن از نمایندگان در این باره اعتراض کردند و عملا عملکرد صدا و سیما را در حمایت قلمداد کردند و که بخشی از صحبت های منتقدین در ادامه آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در اعتراض به عملکرد صدا و سیما گفت: چرا فقط وقتی جلیلی حضور دارد، دوربین ها می آیند.

مسعود پزشکیان هم با اشاره به تذکر ابوترابی‌فرد گفت: هر روز صبح در صحن کمیسیون شاهد حضور فیلمبرداران صدا و سیما بودیم اما امروز شاهد حضور آن‌ها نیستیم پس مسئله‌ای وجود دارد. قابل توجیه نیست که بگویند امروز تداخلی پیش آمده چرا که روزهای دیگر ‌آنها از یک ساعت قبل آماده بودند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس نیز مراتب اعتراض خود را به عملکرد صدا و سیما نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سادات ابراهیمی ضمن انتقاد از صدا و سیما به دلیل عدم پوشش جلسه کمیسیون ویژه برجام مجلس گفت: قطعا، گزینشی عمل کردن صدا و سیما در نحوه پوشش اخبار برجام به صلاح نیست و بی طرف بودن آن را زیر سوال می برد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس اضافه کرد: همانطوری که مخالفین برجام از سوی صدا و سیما پوشش خبری داده می شوند، صحبت های موافقین نیز باید از صدا و سیما پخش شود تا مردم در جریان نقطه نظرات آنها هم قرار گیرند.

کمال الدین پیرموذن با انتقاد از صدا و سیما به دلیل آنچه وی نگرش جناحی این رسانه فراگیر خواند، گفت: به همین علت باید طرح تحقیق و تفحص از صدا و سیما هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی کلید بخورد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات صدا و سیما باید در راستای منافع ملی و همگام با افکار عمومی باشد که در غیر این صورت باعث می شود که با بی مهری مردم مواجه باشد.

مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس نیز به عملکرد صدا و سیما واکنش نشان داد و تاکید کرد که مجلس نقشی در عملکرد صدا و سیما ندارد.

احمد پورنجاتی قائم‌مقام پیشین صداوسیما در توضیح انگیزه حضور مکرر جلیلی در نشست‌های کمیسیون و توقف پخش تلویزیونی جلسات بلافاصله پس از اتمام حضور جلیلی اظهار داشت: در برهه‌ای که می‌بایست افکار عمومی پاسخ ابهامات مطروحه را بشوند، صداوسیما به یک‌باره دچار نوعی انقباض و سکته می‌شود.

اما غلامرضا تاج گردون معتقد است که صدا و سیما عملکرد خوبی داشته و در راستای آگاهی بخشی به مردم بخوبی عمل کرده است!

بر اساس نوشته وبگاه شخصی تاج گردون، وی در یکی از روستاهای حوزه انتخابیه خود با بیان اینکه دیگر در خصوص مسائل هسته‌ای و سطح اول کشور مسئله محرمانه‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورتی مسائل کشور را بررسی می‌کند که دیگر محرمانه و غیرمحرمانه وجود ندارد و اندیشه و روش سیاسی نادرست و داغ باطله خورده‌ای که صاحبانش دچار نوعی ورشکستگی سیاسی شده‌اند را نمی‌توان با نوعی دوپینگ رسانه‌ای احیا کرد.

البته عملکرد صدا و سیما علاوه بر تاج گردون موافقان دیگری چون نبویان، زاکانی و بذرپاش نیز داشته و هر کدام به نوعی از عملکرد این رسانه دفاع کرده اند.

سید رمضانعلی شجاعی کیاسری نایب رییس شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: پخش جلسه های برجام به گونه ای بود که احساس شد صدا و سیما طرف منتقدان برجام را گرفته است از این رو شورای نظارت بر صدا و سیما هفته آینده این موضوع را بررسی می کند.

این سخنان تاج گردون در حالی مطرح شد که انتظار می رفت وی همچون سایر موافقان دولت از رویکرد تبعیض آمیز صدا و سیما انتقاد کند و یا حداقل سکوت کند.

البته بسیاری معتقدند غلامرضا تاج گردون اطلاعات کاملی از برجام و ماقبل آن نداشت و به همین دلیل عملا نتوانست همچون دیگر اعضا در کمیسیون ویژه برجام، نقش ایفا کند و این اظهار نظر وی به دلیل عدم تسلط کامل بر جریانات بود و حتی یک اظهار نظر در ایام بررسی برجام از وی دیده نشد!

منبع: بویرنیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار