سردار مسلمی یادآور شد: ۱۵۰ تخت بیمارستانی با تجهیزات تهیه و با توجه به افزایش بیماران برای علوم پزشکی استان ارسال شد که ۱۰۰ تخت برای علوم پزشکی بابل و ۵۰ تخت نیز برای شهرستان جویبار ارسال شد.
کد خبر: ۹۸۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶ 16 August 2021

به گزارش تابناک مازندران ، سردار سیاوش مسلمی صبح یکشنبه در خصوص آخرین اقدامات سپاه کربلا در مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اظهار داشت: بنا به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک نیروهای مسلح به مردم برای مقابله با کرونا، جلسه‌ای از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران برای سپاه استان‌ها برای اجرایی کردن طرح شهید سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: ما در سپاه کربلا چند کار را در دستور کار قرار دادیم. قرارگاه امام رضا (علیه السلام) با دعوت از علوم پزشکی ساری و بابل و نیز مدیران شبکه بهداشت و همچنین فرماندهان نواحی شهرستان‌ها تشکیل شد و چند کار در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اقدام اول پایش و بیماریابی در سطح استان با بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج انجام شد، کمک به کادر درمانی با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و اعزام نیرو به کادر درمانی از جمله پزشک و پرستارهایی که در مراکز درمانی پادگان‌ها مشغول به کار بودند را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: این نیروها برای کمک به کادر درمانی به علوم پزشکی معرفی شدند به شهرهای آمل، بابل، ساری، جویبار و رامسر که شهرهای حاد کرونایی بودند، اعزام شدند.

سردار مسلمی یادآور شد: ۱۵۰ تخت بیمارستانی با تجهیزات تهیه و با توجه به افزایش بیماران برای علوم پزشکی استان ارسال شد که ۱۰۰ تخت برای علوم پزشکی بابل و ۵۰ تخت نیز برای شهرستان جویبار ارسال شد.

۵ کارخانه برای تأمین کپسول انتخاب شد

فرمانده سپاه کربلا یادآور شد: با توجه به اینکه این روزها به کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز است و بیمارستان‌ها در این مورد دچار مشکل شدند، با مصوبه شورای تأمین استان، ۵ کارخانه بزرگ برای تأمین کپسول اکسیژن انتخاب شد که با نظارت صورت گرفته توسط سپاه، کپسول‌های اکسیژن تأمین و به مراکز درمانی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با درخواست مدیر کل سازمان انتقال خون و ابراز نگرانی این سازمان از کمبود ذخایر بانک خونی، و نیازمندی بیماران کرونایی به فرآورده‌های خونی، با هماهنگی بسیج ادارات و اقشاری و نیز حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت رزمایش بزرگ اهدای خون در سطح تمامی شهرستان‌ها از روز پنجم ماه محرم برگزار شد و این رزمایش تا تأمین نیازهای خونی در دهه اول محرم ادامه دارد.

سردار مسلمی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون به ۱۴۰ هزار واحد خونی در سال نیازمند است و فقط ۴۳ هزار واحد خونی تا به امروز تأمین شده، سپاه کربلا برای تأمین ۹۷ هزار واحد خونی با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج وارد میدان شد تا انشالله تا پایان سال این تعداد واحد خونی تأمین شود.

وی یادآور شد: اقدام دیگر در طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون کرونا است که تا امروز ۶ مرکز مستقل توسط بسیج در شهرستان‌ها افتتاح شد و ۲۶ مرکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی هم با همکاری بسیج در حال خدمات رسانی به مردم بوده و ۱۲ مرکز هم مخصوص علوم‌پزشکی است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: در طرح شهید سلیمانی هدف گذاری شده است که در ۲۲ شهرستان تا پایان هفته جاری ۲۲ مرکز واکسیناسیون مستقل راه اندازی شود که همه اقدامات برای واکسینه کردن مردم، برعهده بسیج است.

وی یادآور شد: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) نهضت کمک‌های مومنانه با محوریت ائمه جمعه، و در مرکز استان با محوریت آیت الله لائینی نمانیده ولی فقیه در مازندران تشکیل شد که در این حوزه با بهره گیری از کمک خیرین، پایگاه و حوزه‌های مقاومت به آسیب دیدگان کرونایی کمک شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
سررررررررردار مسلمی اگه راست میگویید اب شرب روستای ساحلی باقرتنگه بابلسررا درست کنید که تایستانها با مشکل اب مواجه هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار