فرماندار سرپل‌ذهاب از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: این مراسم به صورت واحد در محوطه حرم احمد بن اسحاق (ره) این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ 17 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، نورالدین فرزادی پور روز سه‌شنبه در جلسه هیات‌های مذهبی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالحسین(ع) و شهدای کربلا افزود: ایام محرم فرصت مهمی برای خودسازی و تزکیه نفس است اما با توجه به شرایط کرونایی و خطر برای سلامتی مردم، برگزاری مجالس عزاداری به صورت تجمعی و پرخطر ضرورتی ندارد و به طور قطع  اهل بیت(ع) به سلامتی مُحبان و یاران خود توجه خاصی دارند.

وی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی سطح شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورا مراسم زنجیرزنی و سینه زنی نباید داشته باشند و در شب شام غریبان نیز مراسم عزاداری در محوطه حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) برگزار نشود.

امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: حضور در آیین عزاداری خود نوعی ترویج معارف دینی است که باعث می‌شود جوانان ما با سیره و روش ائمه معصومین (ع) و همچنین مبارزات سیاسی آنها در برابر ظلم و استکبار به خوبی آشنا شده و آن را الگوی عملی خود در زندگی شخصی و اجتماعی قرار دهند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: محرم درس ها و پیام های بسیاری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر عزاداری و سوگواری باید معرفت خود را نسبت به امام حسین (ع) و قیام ایشان افزایش دهیم.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار