نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با انتقاد از جوسازی برخی افراد در فضای مجازی علیه مدیریت شهری تصریح کرد: مدیریت شهری پیگیر حفظ بخش تاریخی مسجد امام زین العابدین (ع) است.
کد خبر: ۹۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 30 August 2021

به گزارش تابناک قم، محمود مسگری در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر با بیان این که طرح احداث خیابان شهیدان برقعی، پروژه ای مصوب در سال ۱۳۴۶ است اظهار کرد: بر این اساس باید گفت که این پروژه دارای قدمتی ۵۴ ساله است.

وی ادامه داد: در این سال ها و در بافت آن منطقه، تملکاتی انجام شده است، اما مدیریت شهری به طور خاص از سال ۱۳۹۷ تصمیم گرفت تا این طرح را به صورت جدی پیگیری و عملیاتی کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بر این اساس، مذاکره با مردم عزیز آن محدوده به صورت پلاک به پلاک و با سختی انجام شد که یکی از دلایل دشوار بودن این مذاکرات، عُلقه مردم ساکن در این محدوده به محله خود بود.

مسگری اضافه کرد: البته بازنگری هایی هم در این پروژه و در این سال ها و از جمله درباره عرض پروژه انجام شده، اما باید اذعان کرد که نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی استان در جلسات هماهنگی درباره این پروژه حاضر بوده اند و مصوبات مربوط به آن با نظارت این اداره کل انجام شده است.

وی همچنین گفت: به هر حال در سال های اخیر شاهد برگزاری جلسات متعدد مشترک درباره این پروژه و از جمله با هیئت امنای مسجد امام زین العابدین (ع) بوده ایم و در جلسات اخیر نیز این بحث مطرح بوده که بخش قدیمی این مسجد در احداث این طرح حفظ شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر با انتقاد از برخی جوسازی ها علیه مدیریت شهری در این موضوع گفت: برخی چنین تداعی می کنند که گویی مدیریت شهری به دنبال تخریب مسجد است، در حالی که رویکرد فعلی، حفظ حدود ۱۴۰ مترمربع از بافت قدیمی مسجد است.

وی سپس افزود: باید توجه داشت که برخی مساجد دیگر در مسیر همین پروژه در مکان دیگری جانمایی شدند و همه مسائل شرعی هم درباره آن ها رعایت شد.

مسگری در عین حال اذعان کرد: این پروژه قطعا در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر پیگیری خواهد شد و به نتیجه مطلوب خواهد رسید، بنابراین نیازی به بحث های متفرقه در فضاهایی مانند فضای مجازی نیست.

وی در پایان سخنان خود با تقدیر ویژه از کادر بهداشت و درمان در مسیر مبارزه با کرونا یادآور شد: فراموش نمی کنیم که کادر بهداشت و درمان در ماه های اخیر با قدرت و با روحیه جهادی در خط مقدم حفظ سلامت مردم ایستادند و به همگان خدمت کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار