تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
در بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مراکز واکسیناسیون شهرستان بویراحمد کلانتری از ذخیره 40 هزار دوزی واکسن و واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در برخی گروه های هدف خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 01 September 2021

روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از دو حوزه تزریق واکسن در حسینیه ثارالله و سالن دولت آباد بازدید و از نزدیک روند واکسیناسیون را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در این بازدید گفت : همواره تاکید کردم همه فرمانداران در شهرستانها از مراکز واکسیناسیون بازدید داشته باشند زیرا معتقدم اقدام مهمی برای کنترل شیوع هرچه بیشتر و کنترل شرایط است، لذا نظارت بر این روند بسیار مهم است.
وی افزود : در کنار واکسیناسیون رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمعات بسیار کمک در قطع کردن زنجیره انتقال کرده و آمار مرگ و میر را پایین می آورد.
کلانتری گفت : همزمان باید رعایت دستورالعمل ها در جریان باشد، هم دوری از تجمعات و هم واکسیناسیون، تا در کنار هم اثربخش باشند.
استاندار استان تصریح کرد: برای واکسیناسیون گروههایی در استان شرایط سنی را برداشتیم، از جمله عشایر، فرهنگیان و گروههای پرخطر، ضمن اینکه در تلاش هستیم واکسن های بیشتری وارد استان شود.
وی بااشاره به تلاش مدیران شبکه ها، یادآور شد : مدیران شبکه ها زحمات زیادی در استان کشیدند از جمله ، ستادهای کرونا و کمیته های شهرستانی، عزیزان سپاه و بسیج و هلال احمر با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کردند و زحمت زیادی کشیدند، رسانه ها و خبرنگاران نیز کمک کردند، لذا همه افراد و گروهها باید توجه داشته باشیم تا این زحمات زمین نماند.
وی بااشاره به اینکه خطرناک ترین تجمعات مراسم خاکسپاری و دورهمی های خانوادگی است، بیان داشت: دورهمی ها باعث سرعت گسترش انتقال ویروس، بستری و مرگ و میر بیشتر می شود. واکسیناسیون هم در این راه می تواند مانع گسترش بیشتر زنجیره شود، وظیفه ماست که مقدار بیشتری واکسن تهیه کنیم و مردم نیز استقبال می کنند.
کلانتری ادامه داد: اولین پایگاه و اولین واکسن مهمترین فرصت برای هر فرد است، نوع واکسن مهم نیست، فقط سریعترین زمان را باید برای واکسینه شدن انتخاب کنیم، تلاش می کنیم طی هفته های آینده گروههای سنی را کاهش دهیم تا تعداد افراد بیشتری واکسینه شوند.
استاندار استان اضافه کرد: تمام تلاشمان این است که واکسن بیشتری به استان وارد کنیم ، عشایر ما ۱۸ سال به بالا در سریعترین زمان ممکن درحال واکسینه هستند ، گروههای پرخطر و بیماران خاص و زمینه ای همچنین فرهنگیان اصلا محدودیت ندارند و روستاها را در حال برداشتن مقطع سنی هستیم، همچنین در مرکز استان در تلاش هستیم سن تزریق را پایین تر بیاوریم.
وی تاکید کرد: تاکنون ۳۰۰ هزار دز واکسن وارد استان شده و تقریبا قریب به ۳۰ تا ۴۰ هزار دز در مخزن داریم و حدود ۲۵ درصد جمعیت هدف را واکسینه کرده ایم.
کلانتری بااعلام اینکه نسبت واکسن هایی که به استان آوردیم به نسبت واکسن هایی که در کشور توزیع شده است، رضایت بخش است ، افزود : به این بسنده نکرده ایم و تلاش می کنیم تا زمانیکه همه افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه شوند، برای جذب بیشتر واکسن رایزنی کنیم.
روایت استاندار از فوت 3 عضو یک خانواده ظرف 48 ساعت

تشریح آخرین وضعیت بیماری در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حاشیه این بازدید از افزايش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ٨٦٠ نفر خبر داد و گفت:  متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.
دکتر پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۶۱۱ بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه ۲۷۰ نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و ۴۹ نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.
وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد ۶۲۴۹۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
وی گفت : از ۱۰۲۶ نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج و دهدشت حدود ۴۰ درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد ، کهگیلویه و گچساران بود.
یزدان پناه افزود : روند افزايش موارد مثبت در شهرستان بويراحمد نگران كننده  و قابل توجه ( حدود ٥٠ درصد)مي باشد  و اگر رعايت كامل محدوديت ها و دستورالعمل هاي بهداشتي انجام نگيرد طي هفته هاي آينده شاهد مرگ و ميرهاي فراواني در اين شهرستان خواهيم بود .همچنین از ۶۷۹ نمونه رپید تست ۱۸‌ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته و مروج آن باشند. اگر هر کس به سهم خود به توصیه های بهداشتی عمل کند میتوانیم كمك به کنترل نسبی بیماری و جلوگیری از انتشار بيماري بنماييم.
جزئیات واکسیناسیون در استان
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جزئیات آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان را توضیح داد .
واکسینه شدن 38 درصد جامعه هدف در بویراحمد
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد که عملکرد حوزه تحت مدیریتش مورد تقدیر استاندار قرار گرفته بود هم در حاشیه این بازدید از تزریق بیش از ۹۸ هزار دُز واکسن به مردم این شهرستان خبر داد.
محمد یزدان‌پناه افزود: تاکنون تقریبا ۳۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بویراحمد در نوبت اول واکسینه شده‌اند.
وی با بیان در حال حاضر ۹۸ هزار و ۹۱۰ هزار دُز واکسن در شهرستان بویراحمد تزریق شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۲ هزار و ۱۹۲ دُز مربوط به نوبت اول و ۲۶ هزار و ۷۱۸ دُز مربوط به واکسیناسیون نوبت دوم بوده است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۷۸۷ دُز واکسن کرونا در این شهرستان دریافت کرده‌ایم.
یزدان‌پناه با اشاره به تعداد واکسن تزریق شده به تفکیک نوع واکسن بیان کرد: واکسن اسپوتنیک ۴۲۲۲ دُز، واکسن سینوفارم۷۱ هزار و ۲۱۱ دُز ، برکت ۸۹۵۲ دُز، آسترازنکا ۱۳ هزار و ۹۴۸ دُز و واکسن بهارات ۵۷۰ دُز تزریق شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار