مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از راه اندازی پنج روستابازار تا پایان سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 04 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ایرج صفایی امروز(۱۳ شهریور) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به راه اندازی یک روستابازار در شهرستان صحنه در سال گذشته، اظهار کرد: تا پایان سال پنج شهرستان دیگر استان شامل شهرستان های کرمانشاه، پاوه، اسلام‌آبادغرب، روانسر و جوانرود صاحب روستا بازار می شوند. 

وی افزود: در تلاشیم شرایطی فراهم شود تا در آینده ای نزدیک تمامی شهرستانهای استان روستابازار داشته باشند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه هدف از راه اندازی روستابازارها را حمایت از کشاورزان و افزایش انگیزه آنان برای تولید عنوان کرد و افزود: در روستابازارها تولیدات کشاورزان مستقیم از آنها خریداری و روانه بازار مصرف می شود.

وی در ادامه با اشاره به در برنامه بودن  ایجاد بارانداز صادراتی در شهرستان مرزی قصرشیرین استان کرمانشاه، گفت: طرح توجیهی ایجاد بارانداز صادراتی ویژه شبکه تعاون روستایی در شهرستان مرزی قصرشیرین در کارگروه استانی صادرات به  تصویب رسیده که نیازمند حمایت نهادهای ذیربط می باشد. 

وی ادامه داد: این بارانداز صادراتی قرار است در سطح سه هکتار شامل سردخانه، موسسه ترانزیت، بخش سورتینگ و ... در شهرستان قصرشیرین راه اندازی شود.

صفایی سپس اشاره ای هم به در دست راه اندازی بودن شرکت کشت و صنعت میاندربند در استان کرمانشاه داشت و گفت: این کشت و صنعت که یک گلخانه صنعتی است با ۴۰ هکتار مساحت در دست راه اندازی بوده و هم‌ اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است  تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و برای ۱۷۰ نفر از دانش‌آموختگان بخش کشاورزی اشتغال‌ مستقیم ایجاد کند.

صفایی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۰ شرکت تعاونی برای مدیریت آب و خاک استان در مجموعه تعاون روستایی، گفت: با استفاده از ظرفیت‌ این شرکت های تعاونی تاکنون ۵۳ هزار هکتار از زمین‌های دیم استان را آبی کرده ایم. همچنین یک مزرعه پرورش ماهی در شهرستان کنگاور با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن در حال احداث است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

صفایی در ادامه به طرح‌های اشتغال‌زای مجموعه تعاون روستایی  در سال جاری اشاره کرد و  گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها برای این مجموعه ایجاد ۶۵ شغل در سال جاری در نظر گرفته شده ، هرچند با اجرای طرح های اشتغالزا امسال ۴۰۰ شغل مستقیم در استان کرمانشاه ایجاد خواهد شد و با احتساب مشاغل غیرمستقیم ایجاد شده میزان اشتغال زایی مجموعه تعاون روستایی در امسال به ۷۰۰ شغل خواهد رسید.

تهیه و توزیع بیش از ۲۷ هزار تن انواع نهاده‌های دامی، ۱۱۰۰ تن نهاده طیور به صورت خوراک آماده، ۴۱ تن انواع کود شیمیایی و... از دیگر اقدامات سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه از ابتدای سال بود که صفایی از آنها یاد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار