رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کشت نخود پاییزه گفت: نخود پاییزه نسبت به نخود بهاره دارای عملکرد و کیفیت بالاتری است.
کد خبر: ۹۹۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 05 September 2021

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در استان کرمانشاه نخود بهاره کشت شده اما با توجه به اینکه نخود پاییزه می‌تواند از بارندگی موسوم به بارندگی سبز برای ریشه‌زایی استفاده کند، جایگزین کشت بهاره شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه کشت نخود پاییزه نسبت به نخود بهاره افزایش پیدا کرده است، افزود: کشت نخود پاییزه نسبت به نخود بهاره دارای مزیت‌های بیشتری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: نخود پاییزه نسبت به نخود بهاره دارای عملکرد و کیفیت بالاتری بوده و از مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌های گیاهی برخوردار است.

حاتمی گفت: کشت نخود پاییزه پس از بارندگی آبان ماه موسوم به بارندگی پَله آغاز شده و میزان بارندگی بر روی این محصول تاثیر بالایی دارد.

وی با اشاره به میزان بارندگی مناسب برای رشد نخود پاییزه افزود: ۲ مرتبه بارش باران برای نخود پاییزه زیاد بوده و این محصول نیازمند آب فراوان برای کشت نیست، لذا کاهش بارندگی‌ها به صورت قابل توجهی بر نخود پاییزه تاثیر نزاشته بلکه افزایش بارندگی‌ها روی آن تاثیر منفی می‌گذارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار