مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه به تشریح آخرین وضعیت شورای شهر کرمانشاه پرداخت و افزود: دو نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه که سلب عضویت شده اند، برابر قانون تا 20 روز حق اعتراض دارند.
کد خبر: ۹۹۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 06 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سعید سلیم ساسانی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شورای شهر و مدیریت شهری کرمانشاه، گفت: در آخرین جلسه هیات حل اختلاف استان که هفته پیش برگزار شد، دو نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه سلب عضویت شدند که این اعضا برابر قانون تا 20 روز حق اعتراض دارند.

وی افزود: از طرفی در مصوبه دیگر هیات حل اختلاف استان پیشنهاد شده دادستان با توجه به ظرفیت قوانین در این زمینه بررسی کرده و در خصوص سلب عضویت یا انحلال شورا تصمیم گیری کند که دادستان نیز در این زمینه پیگیر بوده و برگزاری جلسه ای با اعضای شورای شهر را در دستورکار دارد.

سلیم ساسانی با اشاره به اتمام مهلت تعیین تکلیف دو منتخب دیگر شورای شهر کرمانشاه که با نظر هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده اند تا روز 18 شهریور گفت: وضعیت این دو عضو منتخب که از سوی هیات مرکزی نظارت رد صلاحیت شده بودند تا سه روز دیگر مشخص می شود و عملا تا سه روز دیگر ترکیب یازده نفره اعضای شورای شهر کرمانشاه مشخص خواهد شد و با این اوصاف امیدواریم ظرف چند روز آینده تعیین تکلیفی در خصوص وضعیت شورای شهر و مدیریت شهری صورت گیرد.

ساسانی با انتقاد از وضعیت فعلی شورای شهر کرمانشاه، گفت: توقع ما این است که اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم شان شورا و این جایگاه والا را رعایت کنند و اختلافات خود را به خاطر صلاح شهر و مردم کنار بگذارند.

وی افزود: در حال حاضر کلانشهر کرمانشاه شهردار یا سرپرست شهرداری ندارد و اگر در این شرایط اتفاقی در شهر بیفتد چه کسی باید پاسخگو باشد و این شرایط می طلبد که هرچه سریعتر تکلیف مدیریت شهری مشخص شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری کرمانشاه گفت: استاندار کرمانشاه به عنوان قائم مقام شورای شهر تنها درصورتی می تواند در خصوص مدیریت شهری تصمیم گیری کند که شورا منحل شود و حال که شورای شهر داریم این انتظار هست که اعضا با رعایت شان و جایگاه شورا اختلافات را کنار گذاشته و مدیریت شهری را تعیین تکلیف کنند.

سلیم ساسانی گفت: انحلال شورای کلانشهری مثل کرمانشاه قطعا به نفع شهر و مردم نیست و انتظار داریم اعضای شورا حساسیت جایگاه خود را درک کرده و دست به انتخاب درست زده و نماینده ای واقعی و دلسوز برای مردم باشند.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار