رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه اختلاف سبب فاصله میان مردم می شود، بهترین شیوه زندگی را «گذشت» دانست و در عین حال گفت: هرگز از موضوع امنیت غافل نیستیم و سازش و امنیت را در کنار هم برای مردم می‌خواهیم.
کد خبر: ۹۹۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ 06 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» در بازدید از حوزه انتظامی سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه، با حضور بزرگان عشایر و ریش سفیدان این منطقه «ستاد صبر» را در این بخش افتتاح کرد.

او در این برنامه بر تعامل سازنده و ارتباط خوب مأموران انتظامی با مردم تأکید کرد و گفت: نباید مردم وقت خود را در کلانتری ها و راهروهای دادسرا و دادگاه ها سپری کنند بلکه با رسیدگی فوری و دقیق به مشکلات آنها از سرگردانی مردم جلوگیری شود.

مقام ارشد قضایی استان کرمانشاه در ادامه با حضور در میان مردم، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذان بخش سرفیروزآباد با تقدیر از این قشر تأثیرگذار در رفع خصومت میان مردم اظهار داشت: تمام تلاش ما اقدامات اساسی در جهت آسان کردن کار و زندگی برای مردم است.

او افزود: از جمله سیاست های اساسی قوه قضاییه که مورد تأکید رئیس قوه است، مردمی کردن دستگاه قضایی است؛ مردمی کردن به معنای آن است که با کمک خود مردم اختلافات را کاهش دهیم و از شکل گیری پرونده های قضایی جلوگیری کنیم و تا جایی که ممکن است خود مردم اختلافات را سامان دهند.

توسلی زاده با تأکید بر ایجاد مصالحه در اختلافات میان مردم و استفاده از ظرفیت های موجود مردم خاطرنشان کرد: هرگز از موضوع امنیت غافل نیستیم و سازش و امنیت را در کنار هم برای مردم می خواهیم.

او افزود: امنیت از نعمت های خفیه الهی و نیاز اساسی جامعه است و ما به عنوان دستگاه قضایی با اقدامات خود اجازه نخواهیم داد برخی بخواهند این نعمت بزرگ را مورد تعرض قرار دهند و یقینا ما آنها را دنبال خواهیم کرد و با اشد مجازات برخورد می کنیم.

توسلی زاده در ادامه سخنان خود در جمع مردم بخش سرفیروزآباد با اشاره به مبنای فقهی و دینی اصلاح ذات البین و سازش میان مردم یادآور شد: ما همواره به تمامی قضات خود در دادگستری تأکید کرده ایم پرونده های قضایی را تا جایی که ممکن است به سازش بکشانند و در این راستا نیز از شما مردم و بزرگان عشایر نیز استمداد می طلبیم تا با کمک خود شما اختلافات حل شوند.

اختلافات کوچک را باید مدیریت کرد

این مقام قضایی اضافه کرد: اختلافات کوچک منشأ ایجاد اختلافات بزرگ می شوند و بارها مشاهده شده است یک اختلاف کوچک خانوادگی اگر مدیریت نشود می تواند منجر به جرائم مهمه و حتی قتل شود بنابراین باید اختلافات را مدیریت کرد و اجازه نداد آنها به مشکلات حل نشدنی تبدیل شوند.

وی به مردم توصیه کرد: در مقابل حق و عدل سر تسلیم فرود آورید و بدانید بهترین شیوه زندگی گذشت است ما به دنبال ایجاد یک زندگی آرام برای مردم هستیم و در این مسیر با اغماض از جرائم خرد، هرگز جرائم مهمه را بر نمی تابیم.

توسلی زاده خطاب به مردم گفت: در اتاق رئیس دادگستری استان و سایر مسئولین قضایی به روی شما باز است و هر مشکلی را می توانید با ما در میان بگذارید و مطمئن باشید هر پیامی از سوی شما در دستور رسیدگی فوری قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری افزود: بحمدالله با ارتباط خوب و موثر با مردم توانسته ایم سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را به دستگاه قضایی بالا ببریم.

وی در پایان گفت: حضور ما در میان شما حامل و حاوی دو پیام مهم است. اول اینکه اختلافات را خود شما مدیریت کنید و اجازه ندهید مسائل کوچک به اختلافات بزرگ تبدیل شوند و دوم آنکه پیام دهیم به کسانی که می خواهند با امنیت مردم و منطقه بازی کنند که ما آنها را رها نخواهیم کرد و با آنها برخورد می کنیم.

در ادامه برخی از بزرگان و ریش سفیدان ضمن تمجید و تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری برای حضور در میان مردم و نیز تشکر از اینکه همواره در دسترس مردم قرار دارد، با بیان برخی از مشکلات منطقه خواهان پیگیری و رفع آن از سوی رئیس کل دادگستری استان شدند.

بخش سرفیروزآباد کرمانشاه با حدود ۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۳۵ روستا، بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در جنوب شرقی کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار