رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد در استان فارس با اعلام خبر بهبودی پنج هزار ۶۴۹ بیمار کووید۱۹، نسبت به جان باختن ۱۱۵ نفر از مردم فیروزآباد در اثر این بیماری ابراز تاسف و اضافه کرد: همکاران ما در مراکز ۱۶ ساعته شهرستان در این ایام به ۱۶ و ۴۱۲ مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا خدمات ارائه داده و امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز علاوه بر ماموریت های عادی، به ۷۴۲ ماموریت برای خدمت رسانی به بیماران کرونا اعزام شده اند.
کد خبر: ۹۹۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 06 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: خدابخش چگینی دوشنبه ۱۵ شهریور در بیان عملکرد ۱۸ ماهه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزآباد در ارتباط با همه گیری کووید-۱۹، به خبرنگاران گفت: از روزهای ابتدایی شیوع همه‌گیری، ستاد مدیریت بیماری کرونا در فرمانداری شهرستان و با حضور نمایندگانی از دوایر مختلف راه‌اندازی شد.

او انجام بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ بازدید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان از اصناف، مراکز حساس و اماکنی که امکان شیوع کرونا در آنها بیشتر است را از جمله این تلاش ها برشمرد و افزود: همچنین تیم های بازرسی سازمان یافته با همکاری ادارات شهرستان، با انجام ۵۷۹ بازدید از ادارات و سازمان های شهرستان در مسیر تامین سلامت عمومی جامعه گام برداشته اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با اشاره به ارایه ۶۸۵ اخطار بهداشتی به مراکز متخلف مانند خواروبار فروشی ها، رستوران ها، نانوایی ها و آرایشگاه ها، از تعطیلی ۲۱۱ مرکز متخلف در این بازه زمانی خبر داد.

شناسایی قریب به ۷ هزار بیمار

دکتر چگینی با اعلام موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در فیروزآباد گفت: به کمک تیم های سلامت شهرستان، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار ۹۲۹ بیمار مثبت قطعی در این شهرستان شناسایی و ۲۳۰۷ بیمار در بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد بستری شده و مابقی در ایزوله خانگی تحت مراقبت قرار گرفتند.

او با اعلام خبر بهبودی پنج هزار ۶۴۹ بیمار کووید۱۹، نسبت به جان باختن ۱۱۵ نفر از مردم فیروزآباد در اثر این بیماری ابراز تاسف و اضافه کرد: همکاران ما در مراکز ۱۶ ساعته شهرستان در این ایام به ۱۶ و ۴۱۲ مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا خدمات ارائه داده و امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز علاوه بر ماموریت های عادی، به ۷۴۲ ماموریت برای خدمت رسانی به بیماران کرونا اعزام شده اند.

همکاری نیروی های جهادی و بسیجی با مدافعان سلامت فیروزآباد

چگینی در ادامه از حضور و همکاری ۸۰ نیروی جهادی در بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد در موج های مختلف بیماری کووید۱۹ برای خدمت رسانی به بیماران بستری و همچنین مشارکت ۱۶۴ نیروی بسیجی و داوطلب در راستای اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در این شهرستان خبر داد که در قالب تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی، در زمینه شناسایی، قرنطینه و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا با مدافعان سلامت شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد همکاری می کنند.

برگزاری ۱۳۵ کارگاه و کلاس آموزشی برای گروه های هدف و اقشار مختلف مردم فیروزآباد، برگزاری ۶۹ نشست ستاد شهرستانی مدیریت کرونا تاکنون با تصویب ۸۷۵ مصوبه مربوط به اعمال محدویت های کرونایی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ابلاغ به ادارات و سازمان های مختلف شهرستان، برگزاری ۷۶ نشست با سازمان ها، نهادها و ادارات شهرستان در راستای اطلاع رسانی و آگاه بخشی و ارایه بیش از هزار و ۲۰۰ مشاوره از سوی کارشناسان بهداشتی در زمینه های مختلف مانند مشاوره های روان شناسی و تغذیه، از دیگر اقداماتی است که رییس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد در راستای مقابله با کرونا اعلام کرد.

چگینی همچنین با اشاره به همراهی و مشارکت خیرین این شهرستان با مجموعه سلامت از گذشته و در طی مدت شیوع ویروس کرونا، از ۴۰۰ میلیون تومان کمک های نیکوکاران فیروزآباد به حوزه سلامت در سال گذشته به ویژه در زمینه تامین وسایل حفاظت فردی برای ارایه خدمت به بیماران کووید۱۹ خبر داد.

تزریق بیش از ۳۸ هزار دوز واکسن کرونا

او با اشاره به پیگیری های شبانه روزی در ماه های گذشته برای پیشبرد پروژه واکسیناسیون علیه کرونا در این شهرستان افزود: تاکنون ۳۸ هزار و ۷۲۵ دوز واکسن کرونا در دوز اول و دوم در هشت مرکز جامع خدمات سلامت شهری، روستایی و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فیروزآباد، به مردم این شهرستان تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد از تلاش تمام کارکنان مجموعه بهداشت و درمان و کادر درمانی شهرستان و همچنین همراهی و مشارکت ادارات، سازمان ها و نهاد با شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد در راستای مقابله با کرونا قدردانی و ابراز امیدواری کرد، به زودی تمام این تلاش ها به ثمر برسد و شاهد غلبه بر ویروس کرونا در آینده نزدیک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار