نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، رادیو معارف، اداره کل ارشاد سمنان، بسیج رسانه و شبکه ولایت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 08 September 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی حاجیانی مدیرکل فضای مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ظهر امروز در نشست خبری بخش گرافیک نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) به ارائه گزارشی مختصر از روند فعالیت‌های این سوگواره پرداخت و اظهار داشت: بخش گرافیک این سوگواره در سال‌های گذشته بانام سوگواره مجازی اشراق به مدت هفت سال به فعالیت خود ادامه می‌داد.

وی افزود:  امسال با توجه به هم‌افزایی دفتر تبلیغات اسلامی، رادیو معارف، اداره کل ارشاد سمنان، بسیج رسانه و شبکه ولایت و شکل‌گیری نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)، صورت خاصی به خود گرفته است.

حاجیانی با اشاره به اینکه در راستای فعالیت‌های گرافیکی یک سلسله دوره‌های آموزشی در بستر مجازی انجام می‌شود، از برگزاری کارگاه گرافیک در استان‌هایی همچون اصفهان و خراسان رضوی خبر داد و گفت: ما در این سوگواره می‌خواهیم ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای مشتاقان این عرصه در فضای مجازی را شناسایی کرده و آن‌ها را ساماندهی کنیم.

  توجه ویژه به تولیدات موبایلی در سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)  

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی نظرزاده دبیر بخش گرافیک نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) نیز در این نشست خبری با اشاره به روند فعالیت‌ها و دریافت آثار علاقه‌مندان بیان کرد: در این بخش در سه زمینه «پوستر»، «اینفوگرافیک» و «عکس نوشت» پذیرای آثار هستیم.

وی به شرایط عمومی شرکت در نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) اشاره کرد و بابیان اینکه هر شخص مجاز به ارسال 5 اثر می‌باشد، افزود: امسال به تولیدات موبایلی نیز عنایت ویژه‌ای خواهیم داشت و مسؤولیت مدنی هر اثر به عهده ارسال‌کننده خواهد بود.

دبیر بخش گرافیک نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) ادامه داد: برای هر بخش یک نفر برگزیده و یک نفر شایسته تقدیر را انتخاب کرده و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهیم آورد، در بخش تخصصی به نفر برگزیده، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان، در بخش اینفوگرافیک به نفر برگزیده یک لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون تومان، در بخش عکس نوشت به نفر برگزیده یک لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون تومان اهدا خواهد شد.

نظر زاده  بابیان اینکه در هر بخش به نفرات شایسته تقدیر یک لوح و مبلغ 1 میلیون تومان اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: از شرایط اختصاصی این بخش نیز می‌توان به تطبیق اثر با موضوع سوگواره، محرم، اربعین و غیره، خلاقیت و نوآوری اشاره کرد.

  ضرورت تولید آثار موبایلی با موضوع امام حسین(ع)  

 استاد مسعود نجابتی در این  نشست خبری بیان کرد: عزیزانی که در فراخوان شرکت می‌کنند توجه داشته باشند که کارهایشان باید متناسب با فضای سوگواره باشد؛ به‌عنوان‌مثال تولید اثر در فضای مجازی با تولید اثر در سایر بخش‌ها متفاوت است.

وی بیان کرد: بدون شک باید تفاوت‌های فضای مجازی با فضای تولید پوستر و اکران‌های دوبعدی در ارسال آثار لحاظ شود و تولیدات آثار موبایلی نیز موردتوجه قرار گیرد.

همچنین استاد حیاتی «داور بخش گرافیک نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)» در ادامه بابیان اینکه مبانی آکادمیک ما نسبت به مسائل روز مقداری عقب‌مانده است، گفت: امروز سرعت تحول در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است و ما باید متناسب با آن به تولید علم بپردازیم و سعی کنیم عقب نمانیم.

وی تصریح کرد: امروز باید کارگاه‌هایی برگزار شود تا افراد با روند تولید علم متناسب با فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و به‌صورت روزآمد به فعالیت بپردازند.

در پایان این نشست نیز خانم حسینعلی زاده «داور بخش گرافیک نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)» تصریح کرد: مهم‌ترین نکته در ارسال آثار و شرکت در این سوگواره این است که اشخاص بتوانند با شناخت موضوع و ایجاد ارتباط میان این مهم و خلاقیت خود به یک اثر تراز دست پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، رادیو معارف، اداره کل ارشاد سمنان، بسیج رسانه و شبکه ولایت برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار