یک هنرمند مجموعه‌ای از آثار خود در مدیاهای مختلف را با سوژه «تهران» در نمایشگاهی با عنوان «بی‌دردسر» به‌نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 23 September 2015
غزاله بحیرایی درباره‌ی برپایی نمایشگاه انفرادی آثارش، اظهار کرد: در این نمایشگاه، آثاری در مدیاها و با تکنیک‌های مختلف از جمله تعدادی کار طراحی سیاه و سفید، طراحی رنگی، لایت‌باکس و یک چیدمان است. این چیدمان شامل یک تابلو و یک مبل است. سوژه‌ی اصلی و مشترک آثار این شهر «تهران» است.

او ادامه داد: تهران شهری است که در آن زندگی می‌کنم و دوست داشتم این شهر را سوژه‌ی کارهایم قرار دهم. آثار این نمایشگاه حاصل پرسه زدن و چرخیدن در این شهر است. در این پرسه زدن‌ها بخشی از آن چیزهایی را که در این شهر به‌چشم می‌آید و نمی‌آید، در آثارم به‌نمایش گذاشته‌ام.

بحیرایی درباره‌ی پرداختن به این سوژه توسط مدیاها و تکنیک‌های مختلف نیز گفت: تهران آن‌قدر گسترده و تودرتو است که این تعداد کار متفاوت را می‌طلبد. خود من هم دوست داشتم در مسیر هنری‌ام کار در مدیاهای مختلف را تجربه کنم. این پروسه دو سال طول کشید تا به سرانجام برسد.

این هنرمند در متن معرفی نمایشگاهش نوشته است: «گفتن از تهران بی‌دردسر نیست، آسان نیست و پایانی ندارد. پیدا و نهان دارد و درد و درمانش درهم تنیده. در هزارتویش و در چرخه‌های تکرارش، زندگی به شدت پرتلاطم و ناپایدار است. طرح‌های سفید و سیاه چرخه‌های زندگی هستند، بانک و بیمارستان و ایستگاه و تئاتر، که همه پیکسل‌هایی از چشم‌انداز شهر هستند. لخت و بی‌رنگ و واقعی. سفید و سیاه‌ها، برشی از شهر هستند برای نشان دادن آنچه از شهر به یاد می‌ماند. آنچه پایدار است و در غیاب رنگ و صدا، بی‌تلاطم به نظر می‌رسد. سکون و سکوتی که غیرواقعی است و وهم‌برانگیز. سعی کرده‌ام با به تصویر کشیدن این وضعیت راهی برای تقابل و صلح با شهر بیابم.

به‌دنبال درمان بودم و دریافتم که رنگ باید به شهر برگردد و حتی در پهنه یکنواختی هم لکه رنگی را باید ستایش کرد. در خانه، سفید و سیاه‌ها حضور دارند، ولی حول دایره کوچک، یادآور این‌که نه سیاه و نه سفید رنگ‌های طبیعی هستند. که وقتی درست نگاه کنی رنگ‌ها بازمی‌گردند و به‌دنبال آن اشتیاق و امید و آرزو. در هر گوشه به‌دنبال پری دریایی و آبی دریا می‌گردم و تداوم آرزوها و رویاها را باور دارم.»

نمایشگاه «بی‌دردسر» از 3 تا 20 مهر در گالری «آران» به نشانی کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار