گزارش تابناک کرمانشاه؛
با توجه به ادعای مالکیت یکی از خانواده‌های شهرستان پاوه بر بخشی از مراتع ویمیر این شهرستان و نگرانی مردم در این موضوع، دستگاه قضایی پاوه به مالکیت اراضی ملی ویمیر ورود پیدا کرد.
کد خبر: ۹۹۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 29 September 2021

خبرگزاری تابناک کرمانشاه: تفرجگاه ویمیر یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان پاوه بوده که در روزهای گذشته تجمعات مسالمت آمیز مردم برای تعیین تکلیف مالکیت خصوصی یا ملی بر این اراضی را به خود دیده است.

این تجمعات با حضور ریش‌سفیدان، افراد محلی و رئیس دادگستری شهرستان پاوه شکل گرفته و مطالبه مردم این شهرستان عدم دخل و تصرف بخش خصوصی در ویمیر پاوه است.

شایعه مالکیت یکی از افراد دارای مسئولیت در قوه قضاییه بر ویمیر بی‌اساس است

ورود دستگاه قضایی به مالکیت ویمیر پاوه/ یکی از خانواده‌های پاوه‌ای ادعای مالکیت بر بخشی از ویمیر را دارد

جلیل بالایی سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به تفرجگاه ویمیر اظهار کرد: پرونده‌ اراضی ویمیر در کمیسیون حفاظت از اراضی دادگستری کل استان کرمانشاه تشکیل شده است.

وی افزود: تعدادی از اهالی شهرستان پاوه مدعی مالکیت بر بخشی از اراضی تفرجگاه ویمیر شده و پرونده برای بررسی به نیابت از قضایی به دادگاه این شهرستان ارجاع داده شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه گفت: قرار معاینه محلی تفرجگاه ویمیر توسط رئیس دادگستری این شهرستان صادر شده و مدعیان مالکیت بر این اراضی و سایر مردم در محل تفرجگاه هنگام معاینه محلی حضور پیدا کردند.

بالایی تاکید کرد: حضور مردم در تفرجگاه ویمیر تجمع نبوده بلکه همراهی با رئیس دادگستری شهرستان پاوه برای مشخص شدن وضعیت مالکیت این اراضی بوده است‌.

وی شایعاتی در مورد مالکیت یکی از افراد دارای مسئولیت در قوه قضایی بر اراضی ویمیر را بی‌اساس دانست.

احتمال صدور رای دادگاه به نفع منابع طبیعی بالا است

ورود دستگاه قضایی به مالکیت ویمیر پاوه/ یکی از خانواده‌های پاوه‌ای ادعای مالکیت بر بخشی از ویمیر را دارد

یعقوب حبیبی‌شمس رئیس دادگستری شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه بیان کرد: تفرجگاه ویمیر با مساحتی بیش از ۲۰ هکتار جز منابع طبیعی و ملی بوده که یکی از خانواده‌های این شهرستان ادعای مالکیت پنج هکتار از آن را دارند.

وی افزود: این خانواده زمین مذکور که بخش مسطحی از تفرجگاه ویمیر است، را ارثیه به‌جای مانده از پدران خود دانسته و با توجه به اهمیت حفظ منابع ملی و طبیعی بازدیدی به همراه قاضی پرونده و مردم شهرستان پاوه از تفرجگاه انجام شد.

رئیس دادگستری شهرستان پاوه تصریح کرد: بر اساس سخنان محلیان قدیمی، پنج هکتار مذکور متعلق به هیچ خانواده‌ای نبوده و مردم خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

حبیبی‌شمس افزود: به احتمال بیش از ۹۰ درصد رای دادگاه به سود منابع طبیعی داده شود و سند مالکیت منابع طبیعی بر پنج هکتار مذکور سلب نشود، دستگاه قضایی شهرستان پاوه پیگیر مطالبات مردم بوده و از این حیث هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

هیچ فردی نباید در ویمیر دخل و تصرف کند

نجیب لطف‌الهی یکی از معتمدین و ریش‌سفیدان مطلع در مورد مراتع مورد مناقشه ویمیر پاوه در جمع مردم بیان کرد: این مراتع متعلق به تمامی مردم شهرستان پاوه بوده و هیچ فردی مالکیتی بر آن ندارد.

وی افزود: از قدیم‌الایام منطقه ویمیر شهرستان پاوه برای چرای دام مردم این شهرستان مورد استفاده قرار گرفته و هیچ فردی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد، این موضوع را ریش‌سفیدان پاوه تایید می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار