چندی است شایعاتی در خصوص وجود آب در بنزین توزیع شده در جایگاههای مشهد به گوش می رسد که این موضوع نگرانی رانندگان وسایل نقلیه سبک را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ 03 March 2015

به گزارش تابناک،ماجرا از آنجا آغاز شد که یکی از خبرگزاری‌ها با انتشار خبر آغاز بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت در آستانه نوروز ٩٤، از این نظارت‌ها با عنوان تست آب‌یابی در مخازن بنزین جایگاه‌ها یاد کرد و واکنش‌های متعدد متولیان امر را به دنبال داشت.

تکذیب می کنیم

رئیس صنفی جایگاه‌داران سوخت خراسان رضوی در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر وجود بنزین آب‌دار در جایگاه‌های عرضه سوخت، می‌گوید: جایگاه‌های عرضه بنزین مرتبا به لحاظ کیفی سنجش می‌شوند، لذا این شایعات کذب است.

محمدحسین خطیب می افزاید: در تمامی جایگاه‌های عرضه بنزین در سراسر کشور، خمیرهای آب‌یابی وجود دارد که احتمال وجود هر گونه مواد ناخالص همچون آب در بنزین را به صفر می‌رساند.

در همین رابطه، سخن‌گوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران با رد اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، وجود هرگونه بنزین آبدار در جایگاه‌های عرضه سوخت را تکذیب می‌کند.

داود عرب علی می‌افزاید: پیش از آنکه ماشین‌های نفت‌کش به انبارها وارد می‌شوند تا مراحل انتقال سوخت را انجام دهند، کیفیت و کمیت فراورده‌های نفتی را ناظران کنترل می‌کنند تا مواد ناخالص همچون آب و... در سوخت وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از کنترل کمی و کیفی فراورده‌های نفتی، ماشین‌های نفت‌کش حامل سوخت پلمب می‌شوند، ادامه می‌دهد: به هیچ عنوان اجازه انتقال بنزین یا هر فراورده نفتی دیگری که همراه با آب باشد، به جایگاه‌های سوخت داده نمی‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازرسان همواره برای نظارت و سنجش کیفی و کمی فراورده‌های نفتی به جایگاه‌های سوخت می‌روند، تاکید می‌کند: سالانه دو مرتبه از جایگاه‌های سوخت بازرسی می‌شود که در این بازرسی‌ها مواردی نظیر سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، رفتار و پوشش کارکنان، نوشتن چک‌لیست‌های بازرسی از جایگاه‌ها کنترل می‌شود.وی خاطرنشان می‌کند: البته در دوره زمانی قبل از نوروز به علت افزایش سفرها و مراجعات مردم به جایگاه‌های سوخت، نظارت‌ها به‌صورت جدی انجام می‌گیرد. عرب علی می‌گوید: قطعا انتشار شایعه بنزین آبدار در افکار عمومی ناشی از برداشت نادرست رسانه‌ها از طرح بازرسی در آستانه نوروز از جایگاه‌های عرضه سوخت، بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار