مدیرکل شیلات کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان در سال جاری ۱۰ کیلوگرم است.
کد خبر: ۹۹۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 04 October 2021

سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه ۱۰ کیلوگرم است

سیدفرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: میانگین سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰، ۱۰ کیلوگرم و در برخی استان‌های ‌کشور به جز استان‌های ساحلی حدود هفت الی هشت کیلوگرم است.

وی افزود: میانگین سرانه مصرف ماهی در کشور به دلیل بالا بودن مصرف ماهی و آبزیان در استان‌های ساحلی همچون مازندران و خوزستان حدود ۱۳ کیلوگرم بوده و در صورت افزایش تولیدات ماهی سرانه مصرف آن افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال‌های گذشته افزایش کیفیت مزارع پرورش ماهی این استان در دستور کار بوده به طوری که مکانیزاسیون برخی مزارع انجام شده و تجهیزات جدیدی برای پرورش ماهی به کار گرفته شده است.

افضلی به تولیدات ماهی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود رودخانه‌های خروشان و سراب و چشمه‌های مناسب در این استان و سنگلاخی بودن زمین اطراف رودخانه‌ها، پرورش ماهی سردابی در استان کرمانشاه رونق گرفته است.

وی ویژگی‌هایی همچون وجود زمین مسطح و خاک نفوذناپذیر را برای ایجاد استخرهای پرورش ماهی گرمابی را لازم دانست و گفت: این شرایط در شهرستان‌هایی همچون قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب فراهم بوده و سایر شهرستان‌ها همچون پاوه، جوانرود، دالاهو، ثلاث باباجانی، روانسر و کرمانشاه نسبت به پرورش ماهی گرمابی اقدام می‌کنند‌.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: مزارع پرورش ماهی این استان از حالت سنتی به صنعتی در حال تبدیل شدن است، پس از محقق شدن این امر تولیدات، سرانه مصرف و صادرات ماهی در استان کرمانشاه افزایش پیدا می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار