سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: توسعه زیرساخت‌های منظر فرهنگی منطقه اورامانات در مرحله مطالعه است.
کد خبر: ۹۹۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 06 October 2021

توسعه زیرساخت‌های منظر فرهنگی اورامانات در مرحله مطالعه است

جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات اظهار کرد: تداوم ثبت جهانی اورامانات نیازمند ابلاغ ضوابط و مقرراتی است که توسعه زیرساخت‌های این منطقه در راستای آن انجام شود.

وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای توسعه منظر فرهنگی اورامانات باید بر اساس اصول انجام شده تا مانع از آسیب‌رسانی به محیط زیست یا به خطر افتادن ثبت جهانی این منطقه شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: مگا پروژه ثبت جهانی منطقه اورامانات با ثبت جهانی مجموعه‌های دیگر همچون بیستون متفاوت است، زیرا که آثار جهانی همچون بیستون در مساحت کوچک‌تری قرار داشته و تقسیمات کشوری در اورامانات باید مدنظر قرار گیرد.

گوهری تاکید کرد: برای توسعه زیرساخت‌های منظر فرهنگی اورامانات باید مشاوران حرفه‌ای و بین‌المللی به کار گرفته و نقشه راهی ترسیم شود.

وی به برگزاری جلسات مختلف و رایزنی‌های انجام شده برای انتخاب مشاور بومی اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های منظر فرهنگی اورامانات در مرحله مطالعه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار