آتش سوزی مشکوک در میانکاله مازندران!

گفته می شود به احتمال زیاد آتش سوزی منشاء انسانی دارد اما عمدی یا غیرعمدی بودن و علل آن تا زمانی که فرد یا افراد آتش زننده دستگیر نشوند قابل اظهارنظر نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰ 21 February 2022

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از وقوع و تداوم آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده میانکاله خبر داد و گفت: علت آتش سوزی به احتمال زیاد منشا انسانی دارد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص آتش سوزی میانکاله اظهار کرد: آتش سوزی از حوالی ظهر امروز در منطقه شروع شد اما تا حدود زیادی مهار شده و همکاران همچنان در منطقه حضور دارند و شب را بیتوته می‌کنند تا اگر دوباره آتش شعله ور شد هر چه سریع‌تر اقدام کنند. 

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: با توجه به محدودیت باتلاق و آب، امکان رفتن خودرو و ماشین آلات اطفای حریق به تالاب وجود ندارد.

وی درباره علت آتش سوزی تصریح کرد: به احتمال زیاد آتش سوزی منشاء انسانی دارد اما عمدی یا غیرعمدی بودن و علل آن تا زمانی که فرد یا افراد آتش زننده دستگیر نشوند قابل اظهارنظر نخواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: اطفاء حریق منطقه برعهده منابع طبیعی است و اگر احیانا فردا دوباره آتش شعله‌ور شود حتما بالگرد به منطقه اعزام می شود.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: با توجه به اینکه علوفه ها در این فصل خشک هستند اگر همزمان باد هم بوزد، آتش دوباره شعله‌ور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساحت منطقه آتش گرفته مشخص نیست و با بررسی بیشتر در اخبار بعدی به اطلاع خواهد رسید گفت: از آنجا که باران امروز در غرب استان شروع شد و سامانه بارشی به سمت شرق مازندران در حرکت است می‌توان امیدوار بود که اطفای کامل حریق محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار