حادثه منا حاصل توطئه و دسیسه آل سعود است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در حادثه منا غریب به هشت هزار نفر از ملیت های مختلف جان خود را از دست دادند که به هیچ وجه نمی توان ان را به بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود نسبت داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 02 October 2015
به گزارش تابناک ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی روز جمعه  با توطئه و دسیسه خواندن این واقعه از سوی رژیم آل سعود و رژیم غاصب صهیونیسم اظهار کرد: چند ماه قبل از شروع مناسک حج وزیر حج عربستان سفری به سرزمین های اشغالی داشت و بی شک این حادثه مرتبط با هملان سفر است.

وی افزود: این دو رژیم جنایتکار مولود انگلیس خبیث و آمریکا است و جنایت گروهک های تکفیری چون داعش، القاعده و طالبان با حمایت و همراهی و یا سکوت این دو رژیم صورت می گیرد.

وی در ادامه به ضعف دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران در مورد این جنایت هولناک اشاره کرد و گفت: وزارت امور خارجه و کشور و دولتمردان تدبیر و امید در این حادثه تلخ و  دردناک به جای موضع گیری قاطعانه و جدی موضع گیری انفعالی و ضعیفی از خود نشان داده اند.

لطفی یادآورشد: این نوع موضع گیری ضعیف و انفعالی در شان جمهوری اسلامی نیست و همین ضعف در دستگاه دیپلماسی موجب گستاخی و برخورد توهین آمیزمسوولان عربستانی شد به گونه ای که این ضعف موجب خشم رهبری و واکنش جدی ایشان شد.

وی تاکید کرد: برخورد و واکنش جدی رهبری به گستاخی های عربستان موجب اذعان این مسوولان این کشور برای اعتراف به قدرت ایران و ضعف خود انها شد و به گونه ای که مجبور به همکاری با مسوولان ایرانی شده اند.

وی ادامه داد: عربستانی ها خواستار دفن اجساد حجاج ایرانی در گور های دسته جمعی در این کشور بودند کما اینکه با حجاج کشته شده مصری همین کار را کردند که با برخورد و جواب قاطعانه رهبر ایران مواجه شدند.

خطیب این هفته نماز جمعه افزود: مسوولان ایرانی مدام هیمنه و عظمت دشمنان ایران را به رخ مردم ایران می کشند که این نشان از ضعف دستگاه دیپلماسی ایران دارد که نمونه بارز آن برخورد گستاخانه وزیر امور خارجه عربستان در سازمان ملل با درخواست ملاقات وزیر امور خارجه ایران است.

وی افزود: سفر مقامات و رییس جمهور ایران به سازمان مللی که محل حمایت از رژیم های غاصب و جنایت کاری چون اسراییل و عربستان است و نکته دیگر اینکه سفر روسای جمهور ایران از گذشته تا کنون در همه ادوار هیچ دستاور مثبتی برای مردم ایران نداشته است.

وی تاکید کرد: مسوولان سیاست خارجی ایران با هزینه این مردم به این سفرها می روند و باید حاصل این سفرها را به صورت صادقانه برای مردم بازگو کنند و همچنین در این سفر ها باید شان و هیمنه نظام و مردم را حفظ نمایند.

لطفی اظهار کرد: برخود های دولت تدبیر و امید حاصل بی تدبیری این دولت است که تورم،گرانی های سرسام آور، وضعیت معیشتی خراب مردم حاصل همین بی تدبیری دولت است.

وی در ادامه به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: امنیت پایدار، اقتدار و آرامش اجتماعی ایران در منطقه نا امن منطقه حاصل تلاش نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است.

وی همچنین روز همبستگی با نوجوانان و جوانان فلسطین را یکی دیگر از رویداد های این هفته دانست و اظهار کرد: رژیم جنایت کار اسراییل و آل سعود جنایت های متعددی در کشورهای اسلامی منطقه مرتکب می شوند و دولت ایران موظف به حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار