وضعیت جوی خراسان رضوی آرام است

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز هوا در استان به نسبت پایدار و آرام است و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر هفته جاری نیز این وضعیت تداوم یابد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 20 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، زهرا آهنگرزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: طی این مدت آسمان استان خراسان رضوی اغلب صاف تا کمی ابری خواهد بود اما پیش‌بینی می‌شود در نواحی بادخیز شرقی استان گاهی با وزش باد همراه باشد.

وی ادامه داد: هچنین افزایش ابرناکی برای روزهای پایانی هفته جاری برای اغلب مناطق استان نیز پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز، این ابرناکی، بارندگی به دنبال نخواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود روز سه‌شنبه هفته جاری نیز سرعت وزش باد در مناطقی از شمال غرب، مرکز و شرق استان افزایش پیدا کند که گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: طی امروز و فردا دوشنبه تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای در دمای استان خراسان رضوی رخ نخواهد داد اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مقداری هوا در استان گرم‌تر خواهد بود.

وی با بیان این که هم اکنون کیفیت هوای مشهد ناسالم است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود هوای مشهد از امروز تا سه شنبه هفته جاری نیز در اکثر ساعات در حد ناسالم باشد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین پنج تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان بود و بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۹ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به چهار درجه سلسیوس می‌رسد.

آهنگرزاده افزود: قوچان با کمینه دمای هوای منفی یک درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۲۴ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ها در بجستان با ۲۹ کیلومتر در ساعت و بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با ۲۰ میلی‌متر گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار