مدیر راهداری راه و شهرسازی استان متوسط عمر این ماشین آلات را 17.7 سال عنوان کرد و با اشاره به اینکه 15 درصد این وسایل از کار افتاده هستند،20 درصد دیگر از آن ها را نیمه فعال و نیازمند تعمیرات دانسته است.
اما در این در حالی است برخی ماشین آلات خریداری شده برای راه و شهرسازی استان فقط به راهدارخانه های اصلی اختصاص یافته و بقیه آنها که قدیمی تر محسوب می شوند به راهدارخانه های شهرستان های محروم صادر می شوند.
در برخی از موارد دیده شده زمانی که باید صرف خدمت رسانی برای بازگشایی به مناطق صعب العبور شود متاسفانه وقف تعمیر ماشین آلات فرسوده شده و یا به دلیل عدم وجود قطعه مورد نیاز برای تعمیر، مدت زمان زیادی صرف راه اندازی مجدد آن می شود.
مشتری با اشاره به اینکه همه ساله 40 تا 45 درصد قطعات ماشین آلات نیازمند تعویض هستند، از خریداری هشت دستگاه کامیون و هشت دستگاه گریدر از محل اعتبارات ویژه سفر مقام معظم رهبری برای خریداری خبر داده است.
در سال گذشته میزان مسدود شدن مسیر و بسته شدن راه برخی روستاها به گونه ای بود که حتی تراکتور ها امکان تردد را نداشته و امدادرسانی برای وسایل نقلیه گرفتار شده در برف بسیار با کندی انجام می شد.
حالا با وجود اینکه این مسئول نسبت به کمبود ماشین آلات در این حوزه خبر داده باید دید آیا با پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات و همچنین خریداری ماشین آلات مورد نیاز با توزیع متوازن در تمام راهدارخانه های استان محقق خواهد شد؟