آباد در گفتگو با تابناک تهران و انتقاد از انحلال خانه شهریاران جوان داد؛

شورا باید پاسخی برای معترضان انحلال داشته باشد

تابناک تهران- عضو شورای شهر تهران از برنامه ریزی و ایجاد تشکیلاتی جدید ویژه جوانان برای جایگزین کردن خانه شهریاران خبر داد و گفت: با توجه به وجود مخالفان انحلال این خانه، شورا باید تصمیم جدی در این باره بگیرد تا پاسخگوی معترضان باشد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 12 October 2015
معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در گفتگو با تابناک تهران با بیان اینکه با انحلال خانه شهریاران جوان از اساس مخالف بودم و به آن رای ندادم، اظهار داشت: درست نبود عمارتی که 10 سال برای آن زحمت کشیده شده و هزینه های مادی و معنوی زیادی برای آن منظور شده را منحل کنیم.

وی با بیان اینکه خانه شهریاران جوان خالی از ایراد نبود، ادامه داد: این مرکز با توجه به ساختاری که داشت برای توانمند کردن آن ها و اعلام پست های مدیریتی امیدی برای جوانان بود، اما باید اصلاح می شد نه انحلال؛ این درحالی است که لایحه دو حالت رد و یا قبول دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: این کار هیئت امنای جداگانه داشت و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد و لازم نبود شورا برای انحلال ان ورود کند.

آباد همچنین از برنامه ریزی و ایجاد تشکیلات جدید برای جوانان خبر داد و گفت: باید ساختاری با همان قابلیت شکل بگیرد البته با تشکیلات ان جی اویی مخالفیم چرا که این  انجمن ها کارایی لازم را نداشته انداما ایجاد تشکیلاتی در کنار شهرداری که بتوند آن را تقویت کند آن هم با توجه به اعتراضاتی که وجود دارد در دستور کار شورا است.

وی تاکید کرد: برخی نهادها از جمله خانه شهریاران جوان در شهرداری ریشه گرفتند و جزء ساختارهای هویتی شهرداری شده اند؛ با توجه به مخالفانی که این اقدام دارد شورا باید تصمیم جدی در این باره بگیرد تا پاسخگوی معترضان باشد.

گفتنی است؛ 6 مهر ماه سال جاری بود که قالیباف شهردار تهران دستور انحلال خانه شهریاران جوان با سابقه 9 ساله را اعلام کرد.
 ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در این باره گفته بود:  «خانه شهریاران جوان منحل و وظایف و مسئولیت های آن بر عهده معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری گذاشته شد. شهرداری دیگر نباید در این حوزه اعتباری هزینه کند و تمامی برنامه ها بر عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی است.»

هنوز توضیح مشخصی از علت انحلال این تشکیلات اجتماعی شهرداری تهران از سوی مسوولین امر ارائه نشده اما در هر حال به نظر می‌رسد که از نظر شهردار تهران دیگر خانه شهریاران جوان، پس از گذشت 9 سال از تاسیس، دیگر کارکرد خاصی نداشته و نیازی به وجود آن نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار