طرح طاها برای مبارزه با برندهای سرقتی اجرا می شود

طبق وظیفه ذاتی که سازمان ملی استاندارد ایران به عهده تمام ادارت استانی گذاشته طرح طاها برای کل استان ها تعریف شده که مخفف طرح اجرای هماهنگ اجباری استاندارد ها است
کد خبر: ۱۱۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 14 October 2015

22 مهرماه بعنوان روز استاندارد نامگذاری شده است، با توجه به اینکه استانداردسازی کالاها و خدمات و نیز  واحدهای تولیدی از وظایف سازمان استاندارد محسوب می‌شود، لذا نادیده گرفتن این مهم سبب می‌شود تا از حضور در بازارهای جهانی عقب بمانیم.

کاهش خسارت در تولید کالای داخلی مهم‌ترین رکن در مدیریت نوین است و به همین منظور باید بر نحوه مدیریت تولید کالا در استان نظارت ویژه‌ای صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از تولید کالاهای نامرغوب از میزان خسارت وارد شده بر تولیدکنندگان کاسته شود.

به گزارش تابناک ایلام،محصولات تولیدی داخل کشور باید به مرحله‌ای از کیفیت برسد که قابل قیاس با کالاهای مشابه در بازارهای جهانی باشد و بتوان این محصولات را در بازارهای بین‌المللی عرضه کرد و این امر با ارتقاء سطح کیفیت و استانداردسازی محقق می‌شود.

در استانداردسازی واحدهای تولیدی باید قاطعانه عمل کرد و در صورت عدم همکاری واحد تولیدی در استانداردسازی تجهیزات و مواد اولیه صدور حکم تعطیلی واحد و بازداشت تولید کننده ضروری است، زیرا عدم استاندارد سازی جان انسان‌ها را تهدید می‌کند.

"مهناز همتی"، معاون ارزیابی و انطباق  اداره کل استاندارد استان ایلام در رابطه با تولیدات نامرغوبی که از استانداردهای کیفی و نیز برندهای سرقتی دیگر استفاده کنند  گفت: طبق وظیفه ذاتی که سازمان ملی استاندارد ایران به عهده تمام ادارت استانی گذاشته طرح طاها برای کل استان ها تعریف شده که مخفف طرح اجرای هماهنگ اجباری استاندارد ها است.

وی ادامه داد:این طرح در سطح بازار اصلی استان و نه در سطح واحدهای تولیدی انجام خواهد گرفت که ما حتی در سطح واحدهای تولیدی خود نیز این مهم را اجرا کردیم به طوری که پوشش کامل و جامعی حتی برای واحدهای تولیدی ومحصولات انها داشته باشیم.

همتی افزود:همکاران ما در اداره کل استاندارد به صورت گروه گروه در بازار مراجعه کرده و این محصولات توجیهی استان های دیگر را در سطح بازار کنترل می کنند و بسیاری از این محصولات که دارای پروانه علامت استاندارد است ممکن است تقلب در انها وجود داشته باشد که حتی در واحدهای تولیدی خود نیز کنترل می کنیم در سطح بازار مشاهده کردیم که یکی از محصولات واحدهای تولیدی که فاقد پروانه است با علامت استاندارد توزیع می کرده که از این اقدام جلوگیری بعمل آمد.

این مسئول عنوان کرد: البته با برند تقلبی و عاریتی از استان های دیگر توزیع شده که ضمن اطلاع از این موضوع جلوی تولیدات این افراد گرفته شده و ابزار آلات این واحدها پلمپ شده و به استان های درگیر اعلام شده که این مورد را کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد :از طریق سامانه پیامک 10001517 جعل علامت ها محرز می شود که در این راستا کد 10 رقمی به این شماره ارسال می شود و تمام اطلاعات آن محصول را در اختیار قرار می دهد و از این طریق در استان و در طی سال گذشته تعداد پنج مورد جعل علامت استاندارد و یا اینکه این علامت باطل شده است صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار