ماندگاری حوزه‎های علمیه مدیون صبرواخلاص علما

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه اخلاص ریشه عمل است، گفت: صبر و اخلاص علمای بزرگ در طول تاریخ موجب حفظ حوزه‎های علمیه شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 15 October 2015
مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه اخلاص ریشه عمل است، گفت: صبر و اخلاص علمای بزرگ در طول تاریخ موجب حفظ حوزه‎های علمیه شده است.

به گزارش فارس؛آیت‎الله مصطفی موسوی اصفهانی در همایش مبلغین عاشورایی با اشاره به اینکه روحانیون باید با برنامه‌ریزی مناسب به ایراد سخنرانی بپردازند که مخاطب خسته نشود، اظهار کرد: قبل از سخنرانی باید نسبت به موضوع کسب اطلاع شده و با بیانی شیوا طرح شود.

وی با بیان اینکه روحانیون دوران جوانی خود را صرف تبلیغ دین می‎کنند گفت: هیچ یک از افراد به اندازه طلبه‌ها در کار خود سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه طلاب جوان سعادت‎آفرین هستند، افزود: اگر روحانیون به وظیفه خود به خوبی عمل کنند کار آنها مقدمه سعادت اخروی است و اگر ضعیف باشند خسران دنیا و آخرت نصیب آنها می‎شود.

وی با بیان اینکه اخلاص ریشه عمل است، صبر و اخلاص علمای بزرگ در طول تاریخ را موجب حفظ حوزه‎های علمیه دانست.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه روحانیون باید جامعیت اسلام را در احکام، تفسیر، اخلاق و... بیان کنند، گفت: ذکر مناقب و مصائب اهل بیت(ع) نیز باید به درستی و با هدف معرفت‎افزایی انجام شود.

وی با بیان اینکه روحانیون باید در منبرها به بیان مسائل شرعی و خانوادگی بپردازند، افزود: شرط اول کار طلبه‌ها و روحانیون داشتن اخلاص و شرط دوم مستند صحبت کردن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان نیز با بیان اینکه امروز جهان اسلام چشم به ملت ایران و مقام معظم رهبری دوخته است، اظهار کرد: این امر یکی از عنایات الهی در حق ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی دشتکیبا اشاره به شهادت سردار همدانی؛ گفت: فردی که در راه خدا مخلصانه قدم بر می‌‏دارد نعمت شهادت نصیبش خواهد شد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار افزود: دیروز یکی از تشییع جنازه‌های بی‎نظیر در شهر همدان رقم خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدانبا بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) از مصادیق بارز مکتب توحیدی است، گفت: ائمه معصومین(ع) در حوزه جهاد و شهادت الگوی ما هستند و باید به ترویج این دو فرهنگ پرداخت.

وی با بیان اینکه باید هدف اصلی در مسیر حرکت تعیین شود گفت: از وظایف اصلی روحانیون تبیین اهداف جامعه به ویژه فرهنگ عاشورایی است.

دشتکی اظهار کرد: عزاداری سید و سالار شهیدان بسیار حائز اهمیت است و از نگاه سیاسی و دینی یکی از ضرورت‌هاست.

وی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی زبان جهان اسلام است؛ خواستار توجه به مطالبات رهبری از سوی روحانیون شد و گفت: باید این مطالبات در اولویت برنامه‌های اجرایی مردم و مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان دشمن‎شناسی و استکبارستیزی را از موضوعات مورد توجه دانست و افزود: بصیرت دینی و سیاسی از نکات حائز اهمیت است که باید جامعه را نسبت به آن آگاه کرد.

وی با بیان اینکه باید از امکانات موجود در راستای تحقق امر الهی استفاده کرد، گفت: بهره‌گیری از فضای مجازی در این مهم باید جدی گرفته شود.

دشتکی در پایان سخنانش خواستار اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در شهرستان‌ها شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار