حرمت عزاداری حسینی (ع) باید حفظ شود

کد خبر: ۱۱۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 14 October 2015

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: حرمت عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) باید حفظ شود و این مهم بر عهده مدیران هیئت‌های مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساوجبلاغ، همایش یک روزه مداحان و هیئت‌های مذهبی این شهرستان عصر امروز برگزار شد.

در بخشی از این مراسم ابوالقاسم پالیزگیر طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب در طول تاریخ اسلام بسیاری تلاش کردند تا عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار نشود.

وی تصریح کرد: زمانی که دیدند شیعیان با تمام وجود این مراسم آئینی و مذهبی را برگزار می‌کنند،‌ طرح‌های شومی برای منحرف کردن عزاداری‌ها به اجرا گذاشتند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان ساوجبلاغ گفت: طرح مباحث خرافی، انجام کارهایی که با روح عاشورای حسینی (ع) منافات دارد و عدم رعایت موازین اخلاقی و شرعی از جمله توطئه‌هایی است که تلاش می‌کنند در مراسم عزاداری ما وارد کنند.

پالیزگیر مقابله با ورود انحراف به مراسم عزاداری حسینی (ع)‌ را از جمله مهمترین وظائف مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) دانست و گفت: باید حرمت این مراسم والا و ارزشمند حفظ شود و به گونه‌ای نباشد که حرمت سوگواری سید و سالار شهیدان شکسته شود.

در بخش دیگری از این مراسم ابراهیم غلام‌رضایی رئیس گروه هیئت‌های مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: همانطور که امام خمینی (ره)‌ فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اسلام زنده بماند، باید با تمام توان در اجرای صحیح مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) تلاش کنیم.

این مسئول گفت: صرف برگزاری مراسم عزاداری بسیار خوب و ارزشمند است، اما باید از این فرصت برای ترویج فرهنگ عاشورایی استفاده کرده و به جوانان و نوجوانان ولایت‌مداری را بیاموزیم.

غلام‌رضایی گفت: اگر جوانان فرهنگ صحیح عاشورایی را درک کنند، احدی نمی‌تواند به باورها و ارزش‌های آنها تعرض کرده و اصول اسلامی و انقلابی ما را نادیده بگیرد.

در این مراسم مدیران هیئت‌های مذهبی شهرستان ساوجبلاغ نیز برنامه‌های خود برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آئین‌های دهه اول محرم در این شهرستان را تشریح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار