ضرورت رفع مشکلات جانبازان و معلولان

کد خبر: ۱۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 14 October 2015

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز بر رفع مشکلات جانبازان و معلولان در البرز توسط مسئولان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا عسگری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات پارالمپیک جانبازان و معلولان استان که به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری، ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد اظهار داشت: رفع مشکلات جانبازان و معلولان باید یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد.

وی ادامه داد: این قشر از توانایی‌ها و استعدادهای بسیاری برخوردار هستند که باید این استعدادها شکوفا شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه نقص واقعی، معلولیت فکری و ضعف اراده است، نه کمبودهای جسمی افزود: باید رفع دغدغه‌های جانبازان و معلولان یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد و در این مسیر با ارائه خدمات مشکلات این قشر را از بین ببرند.

عسگری که برای لحظاتی به منظور همراه شدن با معلولان بر روی ویلچر سوار شد و مسیری را با این افراد طی کرد گفت: طی کردن این مسیر هر چند لحظاتی کوتاه، حاکی از اوج مشکلاتی بود که جانبازان با آن دست به گریبان هستند و باید بر تسهیل در رفت‌وآمدهای درون شهری این اقشار و مناسب سازی معابر شهری، تدابیر جدی اندیشیده شود.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز اظهار داشت: صعود و ایستادن بر سکوی قهرمانی قبل از آن که به جسم متکی باشد، به اراده‌ای قوی نیازمند است.

عسگری با ستودن اراده و همت عالی جانبازان و معلولان ورزشکار، تصریح کرد: اگر جسم سالم به حسب ظاهر در سیطره اندیشه‌ای معیوب و فکری معلول قرار داشت، نه تنها صعودی در پی ندارد، که سقوطی تدریجی را به همراه خواهد داشت.

وی مهمترین ویژگی ورزشکاران جانباز و معلول را غلبه بر یأس و ناامیدی عنوان کرد و افزود: در این بین جانبازان سرافراز دفاع مقدس از جایگاه عظیمی برخوردارند، چرا که آنان علاوه بر این که پشت دشمن را در هنگامه خطر و تجاوز بر زمین زده‌اند، به رغم دشواری‌های جسمی به تکیه گاه‌های معنوی ملت نیز تبدیل شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار