نهادینه کردن نهضت حسینی مهمترین اولویت است

کد خبر: ۱۱۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵ 17 October 2015

​فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: ترویج و نهادینه کردن نهضت حسینی در بین نسل امروز مهمترین اولویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر ظهر امروز در نشست مدیریت بحران که با محوریت ارائه توصیه‌های ایمنی به تکایا و حسینیه‌ها در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: نشست‌ها و عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که نوجوانان و جوانان پی به بزرگی قیام امام حسین(ع) برده و آن را نسل به نسل به آیندگان انتقال دهند.

وی افزود: این ایام فرصت بسیار مناسبی است تا قیام و نهضت عاشورا برای نسل امروز نهادینه شود و فرهنگ عاشورایی در بین مردم بیش از پیش ترویج شود.

فرماندار ساوجبلاغ یکی از مهمترین پیام‌های قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در بین جامعه گسترش پیدا کند و این نیازمند فرهنگ سازی‌های مختلف در این زمینه است.

پالیزگیر در ادامه سخنان خود به مسئولان تکایا و حسینیه‌ها نیز توصیه‌هایی را کرد و گفت: برای محل تجمع عزاداران حتما باید معبر خروج اضطراری با عرض کافی و شرایط مناسب علاوه بر ورودی اصلی پیش‌بینی شود.

وی تأکید کرد: برای افراد سالخورده و اطفال و بانوان حتما باید مکانی در نزدیکترین نقطه به خروج بی‌خطر پیش‌بینی شود.

فرماندار ساوجبلاغ تصریح کرد: در مواقعی که نیاز است هنگام عزاداری روشنایی‌ها قطع شود حتما باید سردر معابر خروج از تکایا و راه‌های منتهی به خارج روشن باشد به نحوی که معابر خروج کاملا رویت شود.

وی ادامه داد: هر یک از دستگاه‌ها و ادوات برقی علاوه بر داشتن فیوز مستقل باید دارای یک پریز مختص به خود نیز باشد و از اخذ انشعابات متعدد از یک پریز نیز خودداری شود.

پالیزگیر تاکید کرد: حریم چادرهای تکایا باید جهت جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول و یا احتمال انتقال آتش‌سوزی از بیرون کنترل شود.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود از اختصاص بودجه لازم برای انتشار اطلاعیه و ارائه آموزش به مسئولان هیئت‌های مذهبی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار