رئیس ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران اعلام کرد

کاهش زمان معاینه فنی خودرو

رئیس ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران گفت: آمار جهانی نشان می‌دهد ۱۱ درصد تصادفات به علت نقص فنی است.
کد خبر: ۱۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ 08 March 2015
به گزارش  فارس، ولی‌الله آذروش امروز در جمع خبرنگاران در خصوص معاینه فنی خودرو گفت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حداکثر تا خرداد سال 94 تشکیلات متمرکز را انجام می‌دهیم، گفت: در راستای ارتباط با پلیس، سامانه ملی یکپارچه ایجاد می‌کنیم.

به گفته آذروش، راه‌اندازی سامانه ملی معاینه فنی در سطح کشور بسیار کمک‌رسان شهر خواهد بود.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران اضافه کرد: آیین‌نامه ابلاغی از طرف دولت ابلاغ شده که آثار مثبتی هم داشته است.

وی با بیان اینکه معاینه فنی 13 درصد در کاهش مصرف سوخت تأثیرگذار است، گفت: همچنین 23 درصد کاهش آلایندگی در صورت انجام معاینه فنی خواهیم داشت.

آذروش با بیان اینکه 8 میلیارد دلار خسارت در بحث انتشار گازهای ‌آلاینده ایجاد می‌شود، گفت: استاندارد نبودن خودروها از جمله دلایل این مشکل است.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران با اشاره به اینکه 40 درصد تصادفات در جاده‌ها ناشی از نقص فنی خودرو است، اظهار داشت: واژگونی خودروها ناشی از هم‌راستایی و عدم میزان فرمان است.

به گفته آذروش آمار جهانی نشان می‌دهد 11 درصد تصادفات به دلیل نقص فنی خودرو است.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران با بیان اینکه 18 هزار نفر سالانه بر اثر تصادفات در جاده‌ها کشته می‌شوند، بیان کرد: می‌توان با معاینه فنی، کاهش 2 هزار نفری کشته‌ها را داشت.

وی از سیستم هوشمند مراکز معاینه فنی خبر داد و گفت: مراکز معاینه فنی تهران به دوربین‌های پلاک‌خوان مجهز است.

وی با بیان اینکه باید به سلامت مردم توجهی ویژه‌ای شود، گفت: در بحث کمپینگ آسمان آبی زمین پاک و حرکت بین خطوط اقدامات اساسی در شهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه لایحه‌ای به مجلس ارسال شده تا زمان معاینه فنی خودرو را کاهش دهند، گفت: برخی از خودروهای تازه تولید شده هم نیاز به معاینه فنی دارد، خودرویی مراجعه کرده که یک ماه از تولید آن گذشته ولی نقص در ترمز داشته است.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروی شهر تهران گفت: لایحه‌ای که به مجلس داده شده تأکید بر کاهش زمان معاینه فنی است. امیدواریم در سال آینده میزان زمان معاینه‌ فنی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه حدود 407 هزار خودرو در یازده ماه گذشته به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، گفت: متأسفانه 96 هزار خودرو نتوانستند معاینه فنی بگیرند و در تست‌های اولیه مردود شدند.

آذروش با اشاره به سونامی سرطان گفت: هیچ کس در مورد تأثیر سوخت صحبت نمی‌کند و اینکه توجه به معاینه فنی خودرو، آلایندگی‌ها را کاهش می‌دهد.

به گفته آذروش در سال 91 حدود 173 روز‌، در سال 92 حدود 182 روز و در سال 93، 201 روز هوا در شرایط سالم بوده نسبتاً وضعیت مطلوب بوده است ولی کافی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار