معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین

مداحان باید در عزاداری ها از بدعت ها دوری کنند

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مداحان و هیاتها باید از بدعت ها و ورود خرافه به آیین های سوگواری دوری کنند.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 22 October 2015
حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) افزود: برای گریاندن مردم نباید هر روایتی را نقل کنیم و مداحان باید از بیان مسایل بی اساس که تنها برای تحریک احساسات مردم بیان می شود، پرهیز کنند. 

وی اظهارکرد: منابع معتبر زیادی در رابطه با اتفاقات روز عاشورا و وقایع قبل و پس از آن داریم، ولی متاسفانه بیشتر مداحان به بخش احساسی عاشورا می پردازند و از بخش معرفتی کمتر سخن می گویند. 

حجت الاسلام نظری، اخلاص قیام کنندگان، ظلم ستیزی، روحیه ایثارگری و جانبازی، عزت و کرامت نفس، عفت و حیا، وقت شناسی برای عبادت، مبارزه با ظلم و ناراستی، ترجیح مرگ با عزت بر حیات با ذلت و اطاعت از امام زمان خود را از عوامل ماندگاری عاشورا ذکر کرد. 

وی تصریح کرد: غیرعرفی و عقلانی جلوه دادن مذهب تشیع و حرکات مثل قمه زنی و آسیب رساندن به خود در هیچ کجای دین توصیه نشده و معتقدم این کارها موجب وهن دین و باید از ساحت عزاداریها حذف شود. 

این مسوول با تاکید به اینکه انتقال پیام عاشورا مهم ترین وظیفه مداحان در ایام ماه محرم است، تصریح کرد: مداحان اهل بیت(ع) باید تلاش کنند تا مطالب و اشعار پر محتوا را برای مراسم ماه محرم انتخاب کنند.

حجت الاسلام نظری در ادامه با بیان اینکه مداحان و مبلغان نباید مباحث سلیقه ای وسیاسی را در عزاداریها مطرح کنند، تاکید کرد: تبلیغ هر فردی در هیاتهای عزاداری مخالف روح عزاداری است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار