امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت شهید رئیسی ستگی را به خود تحمیل می‌کرد که جامعه آسوده باشد و این اوج هنرمندی است.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ 26 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله حبیب‌الله غفوری عصر امروز یکشنبه (ششم خرداد ماه) در سوگواره شهدای خدمت که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی‌های شهید رئیسی و همراهان وی در متن پیام مقام معظم رهبری در قالب ۲۲ ویژگی بیان شده است.

وی افزود: در خصوص هر یک از ویژگی‌های ایشان آیه‌ای از قرآن کریم پشتوانه رفتار انسانی و اخلاقیت این مردان خدا است، شهید رئیسی به شدت پرهیز داشت که از خویش بگوید و همچنین اکراه داشت که از او بگویند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: چنین افرادی آخرت مدار بوده و نسبت به آخرت خود اهمیتی ویژه قائل هستند، آنها می‌دانند که دنیا زودگذر است، خانه عبور است و برای همه تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به چنین افرادی که آخرت خود را به موقعیت و مال دنیوی می‌فروشند عالم معنا را هدیه می‌کند، هنر نیز بخشی از عالم معنا است، هنر در اصل مربوط به عالم ماده نبوده و آنچه عالم ماده را قابل تحمل کرده هنر است.

غفوری ادامه داد: چنین شخصیت‌هایی اهل عالم معنا بودند و به خاطر همین هنرمندانه محبت می‌کردند، تهمت‌ها را نیز به جان می‌خریدند و پاسخی نمی‌دادند، همچنین خستگی را به خود تحمیل می‌کردند که جامعه آسوده باشد و این اوج هنرمندی است.

وی عنوان کرد: با عظمتی که ملت شریف ما آفرید نشان داد ما شهید رئیسی و همراهان وی را از دست نداده‌ایم، بلکه آنها را به دست آورده‌ایم و آنها سرمایه‌های ماندگاری برای ملت ما شدند.

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: کشور ما دارای ملتی بسیار با ظرفیت و بسیار ثروتمند از نظر نیروی انسانی است، شجاعت، استقامت و صبوری در برابر دشواری‌ها از ویژگی‌های این ملت است و ما شاهد پیشرفت کشور و ارتقاء شاخص‌های مادی و معنوی آن خواهیم بود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار