رییس ستاد مرکزی اربعین:
رییس ستاد مرکزی اربعین از برنامه ریزی برای احیای جدی مرز خسروی خبر داد و افزود: این مرز نه تنها برای ایام اربعین، بلکه در ایام دیگر سال هم باید احیا شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸ 15 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سیدمجید میر احمدی امروز (۲۵ خرداد) در جلسه ستاد اربعین استان استان کرمانشاه با اشاره به تردد یک میلیون نفری از مرز خسروی در سال گذشته، گفت: علی رغم این حجم تردد بالا خوشبختانه زوار رضایتمندی بسیاری از این مرز و خدمات آن داشتند که نشان دهنده تلاش شبانه روزی مسئولان و تمام دست اندرکاران اربعین در استان دارد.

وی با تاکید بر رونق هرچه بیشتر مرز خسروی، گفت: این مرز باید به شکل واقعی احیا شود، طوری که نه تنها در اربعین بلکه در ایام دیگر سال هم فعالیت داشته و زوار از این مرز تردد داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای احیای این مرز برنامه داریم و قرار است کاروان های حج و زیارت روزانه از این مرز تردد کنند.

میراحمدی با اشاره به ساخت هتل ها و زائرسراهای بسیار در مرز خسروی گفت: به دلیل مشکلاتی که در دهه گذشته در آن سوی مرز وجود داشت، این مراکز دچار مشکل شده و بسته شدند و باید این مرز را احیا کنیم که مرزنشینان هم منتفع شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین مهمترین دغدغه اربعین امسال را گرمای هوا عنوان و تصریح کرد: در همین راستان مدیریت گرما در مرزهای کشور از جمله مرز خسروی اهمیت بالایی دارد و باید مسائل مربوط به آن در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: اولین چیزی که زوار در گرمای هوا نیاز دارند، یک جای خنک و آب خنک است و این موارد نسبت به تامین غذا هم اولویت بیشتری دارد.

میراحمدی گفت: اگر نتوانیم هوای خنک و آب خنک را برای زوار تامین کنیم، قطعا سلامت و یا حتی جان آنها به خطر می افتد، بنابراین تمام اقدامات و پروژه‌ها در این زمینه در اولویت هستند.

وی افزود: در همین راستا تامین آب و یخ، مه پاش‌ها و دستگاه های خنک کننده و احداث سایه‌بان باید در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مسیر تردد زوار از زمانی که از خودرو پیاده می شوند تا زمانی که به گیت‌ها می رسند، باید حتی المقدور سرپوشیده و خنک باشد. اگر هم در کل مسیر امکان نصب سایه بان وجود ندارد، باید آن را قطعه بندی کرد تا زوار دچار گرمازدگی نشوند و در فاصله‌های کوتاه بتوانند خنک شوند.

میراحمدی با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در بحث اربعین گفت: اربعین برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) است و همه باید تلاش کنیم هر دستگاه و یا هر جایی که مشکل بیشتری دارد آن را رفع کنیم. همه باید در کنار هم کار کنیم و از خودگذشتگی داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار