پس از انجام تعمیرات غیرمترقبه در دمایی نفسگیر؛

واحد بخار سیکل ترکیبی نيروگاه نكا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مدار تولید بازگشت

واحد بخار سیکل ترکیبی نيروگاه شهيدسلیمی نكا پس از انجام تعمیرات اضطراری بر روی سیستم دبریس فیلتر مسیر کولینگ آب دریا و تعمیر موتور پمپ هیدرولیک سیستم کنترل، به مدار تولید بازگشت.
کد خبر: ۱۱۷۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ 19 June 2024

به گزارش تابناک مازندران، محمد قاسمی حاجی مدیر امور بهره‌برداری سیکل ترکیبی با اعلام این خبر افزود: در شرایط عادی و کم باری شبکه از زمان راه‌اندازی این واحد تاکنون برای انجام فعالیت تعمیراتی بر روی دبریس فیلتر، 72 ساعت پس از خروج واحد و انجام اقدامات لازم توسط همکاران بهره برداری برای آماده‌سازی شرایط برای انجام فعالیت‌های تعمیراتی از نظر دمایی در توربین و کندانسور، پمپ‌های آب دریا خارج و واحد در اختیار امور تعمیرات قرار می‌گرفت اما در این نوبت بدلیل نیاز شدید شبکه به تولید برق با ابتکار و خلاقیت همکاران بهره برداری تنها پس از 8 ساعت از خروج واحد و با حفظ فاکتورهای مهم توربین و کندانسور و انجام مانورهای متعدد، پمپ‌های آب دریا خارج و دبریس فیلتر آماده فعالیت برای همکاران تعمیرات شد.

 

واحد بخار سیکل ترکیبی نيروگاه نكا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مدار تولید بازگشت  

مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی نیز در ادامه این خبر گفت: با هدف تسریع در بازگشت واحد به مدار تولید، براساس برنامه‌ای هماهنگ و پیوسته عملیات فشرده تعمیراتی طی 15 ساعت تلاش بی وقفه در شرایط فیزیکی سخت و دمای بالای 50 درجه و رطوبت بالای 90 درصد انجام و واحد مجدداً در اختیار امور بهره‌برداری قرار گرفت.

عبدالرضا محمودی رستمی ضمن تأکید بر آمادگی کامل مجموعه کارکنان نیروگاه نکا برای گذر موفق از پیک مصرف تابستان ادامه داد: با تلاش همکاران بهره‌برداری، تعمیرات و مهندسی نیروگاه این واحد در مقایسه با شرایط مشابه قبل حداقل 4 روز زودتر در مدار تولید قرار گرفت. 

واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات تابستان سال 1385 به شبکه سراسری برق کشور پیوست و 18 سال در حال بهره‌برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار