حجت الاسلام حمیدی: سند جامع توسعه روستایی تدوین شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بایستی سند جامع توسعه روستایی تدوین سپس به قانون تبدیل و وظایف و تکالیف تمامی دستگاه ها در آن لحاظ شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 11 July 2024

به گزارش «تابناک کرمان»، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در نود و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی موانع و راهکارهای توسعه روستاهای کانونی استان کرمان برگزار شد، بیان کرد: توجه به مشکلات روستا در دستور کار قرار بگیرد زیرا این امر در دنیا مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار داشته است و کشورهای توسعه یافته پایه های اقتصادی خود را نخست در روستاها قرار دادند و سپس به توسعه پایدار دست یافتند.

وی افزود: با این واقعیت تلخ مواجه هستیم که از ظرفیت روستاها به خوبی استفاده نشده است، و باوجود تمام برنامه های تدوین شده، در عمل شاهد عدم توسعه یافتگی در روستاها هستیم.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: در دوره های قبل در بحث مدیریت روستاها سلیقه ای عمل شد، زیرا در کشور زیرساخت های قانونی در این راستا وجود ندارد و در نتیجه شاهد عدم توسعه یافتگی در روستاها هستیم.

وی ادامه داد: بایستی یک قانون جامع برای روستاها نوشته شود اگر هر وزارتخانه ای دستورالعمل ارائه کند، بد نیست، اما باید یک قانون و سند جامع توسعه روستایی تدوین و تکلیف هر دستگاهی نوشته شود، بگونه ای که این قانون قابل نظارت و پیگیری باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: ما نمی توانیم با سیاستی که شهرها را اداره می کنیم، روستا ها هم مدیریت کنیم هر روستا با توجه به اقلیم خود اقتضای خودش را دارد و با مدیریت شهرها فرق می کند، بنابراین لازم است یک سند توسعه روستایی نوشته و به قانون تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که تامین امنیت محصولات کشاورزی و دامداری روستائیان مورد تاکید است، افزود: متاسفانه در برخی از فصول سال شاهد سرقت محصولات کشاورزی یا دام هستیم و بایستی اقدامات لازم جهت امنیت تولیدات کشاورزان و دامداران صورت گیرد.

شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان نیز در این نشست گفت: حضور دستگاه قضائی در تمامی نشست های گفتگو دولت و بخش خصوصی استان کرمان موجب دلگرمی شده است و همت دستگاه قضائی و بخش دولتی در استان کرمان باعث شد تا در کرمان آیدکس اتفاقات مطلوبی در بخش اقتصادی رخ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار