تهیه سندبرنامه ششم توسعه دراستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه مقدمات تهیه سند برنامه ششم توسعه شامل دو بخش سند توسعه استان و برنامه عملیاتی آن در حال انجام است، گفت: تهیه این سند نیازمند تحلیل وضع موجود است.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 26 October 2015
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه مقدمات تهیه سند برنامه ششم توسعه شامل دو بخش سند توسعه استان و برنامه عملیاتی آن در حال انجام است، گفت: تهیه این سند نیازمند تحلیل وضع موجود است.
اسکندر صیدایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به همین منظور تحلیل وضع موجود استان در زمینه های مختلف توسط تیم برنامه ریزی سازمان مدیریت در دست انجام است و جدول ها و شاخص ها نیز مشخص شده است.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه تکلیف تصمیم گیری ها و جهت گیری های پنج سال آینده استان مشخص خواهد شد و در این برنامه محورهای توسعه، راهبردها و سیاست های مناسب به منظور تحقق جایگاه شایسته استان گنجانده می شود.
صیدایی تاکید کرد: این سند متناسب با برنامه های بالادستی از جمله طرح آمایش سرزمین و چشم انداز 20 ساله است و محورهای توسعه 10 شهرستان و نقش و جایگاه آنها در این برنامه تدوین و به تصویب شورای برنامه ریزی استان خواهد رسید.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام افزود: برای تحلیل وضع موجود استان باید ساختارها، محدودیت های قانونی، ظرفیت ها و چالش ها تدبر شود تا بتوانیم سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در استان را تدوین کنیم.
صیدایی یادآور شد: تصویر کلان توسعه و راهبردهای تحقق این تصویر کلان در قالب جدول ها، نمودارها، تحلیل ها و گزارش ها بصورت علمی آماده می شود تا سازماندهی پنج سال آینده استان با نگاه برنامه ای و آمایشی و با دقت و ظرافت پیش رود.
وی ادامه داد: در تهیه سند توسعه استان ایلام از مشارکت مردم، نخبگان و صاحب نظران عرصه های مختلف بهره گرفته می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: سند برنامه ششم توسعه این استان در برنامه ششم توسعه کشور جایگاه قانونی پیدا خواهد کرد و از ابتدای سال 95 به مدت پنج سال تمامی جهت گیری های استان را مشخص می کند.
صیدایی خاطر نشان کرد: در ساختار نظام برنامه ریزی کشور جایگاه برنامه های توسعه ای قانونمند، منطقی و اثرگذار است و کشور ما سابقه اجرای شش دهه برنامه ریزی و 10 برنامه توسعه ای پنج ساله قبل و بعد از انقلاب را در کارنامه دارد.
وی ادامه داد: امسال آخرین سال اجرای برنامه پنجم توسعه است و جهت گیری های کشور از ابتدای سال آینده باید بر اساس برنامه ششم توسعه باشد به همین منظور تدوین سند برنامه ششم توسعه در سازمان مدریت و برنامه ریزی کشور و استان ها در دستور کار قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار