استاندار چهارمحال و بختیاری: تشکل‌های مردم‌نهاد کمک‌کننده به دولت باشند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی با تهیه فرآیند برنامه‌ریزی تخصص خود را اثبات کرده و در افزایش کارآمدی و در راستای مشارکت در اجرای برنامه‌های دولت، رصد و شناخت دقیق مشکلات، کمک‌کننده به دولت و خدمتگزاران باشند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸ 17 August 2024
به گزارش «تابناک چهارمحال و بختیاری» به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری ۲۷ مردادماه در نشست با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد و گروه‌های جهادی عمدتا بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفتند و در حوادث مهم، مشارکت این گروه‌ها بسیاری از بحران‌ها و تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کرد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از نماد‌های مهم تشکل‌های مردمی در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان و مردم بود، ادامه داد: رخداد مهم پیاده‌روی اربعین است که به صورت خودجوش توسط مردم اداره می‌شود و مردم در این رخداد مهم شرکت کرده و آن را بدون هیچ چشم‌داشتی اداره می‌کنند، می‌توان گفت از مصادیق تشکل مردمی، مشارکت و حضور مردم است.
 
وی ادامه داد: برپایی جشن غدیر، حضور خیرین سلامت در مبارزه با کرونا و خیرین مدرسه‌ساز نمونه‌های بارز فعالیت تشکل‌های مردمی و احساس مسئولیت این نهاد‌ها بوده که به نحو احسن انجام می‌شود.
 
حیدری با بیان اینکه ورود خیرین مدرسه‌ساز به عنوان الگوی بارز تشکل مردمی موجب شد بسیاری از ناترازی‌های آموزش و پرورش حل شود، تصریح کرد: در پی وقوع هر رخداد و حادثه‌ای، گروه‌های جهادی، کمر همت بسته و مشکل را به خوبی حل می‌کنند که این مهم نتیجه مثبت هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تجربه‌های موفق را باید تعمیم داده شود و در راستای فرهنگ‌سازی آنها تلاش کرد، گفت: تاثیر فعالیت گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد که این توسعه مستلزم بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم است.
 
وی با بیان اینکه رویکرد دولت شهید رئیسی مبنی بر تقویت کار جهادی و داشتن روحیه جهادی بود، بیان کرد: نزدیک به ۵۰ سفر استانی شهید رئیسی، مصداق بارز کار جهادی و ایجاد وفاق و همدلی در راستای پیشرفت کشور و امیدافزایی است.
 
حیدری با بیان اینکه رویکرد دولت شهید رئیسی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و فعال شدن پروژه‌های راکد بود، گفت: اقدامات جهادی دولت سیزدهم کشور را روی ریل پیشرفت و توسعه قرار داد.
 
وی در خصوص فرهنگ‌سازی و اهتمام کار‌های جهادی از جمله طرح شهید عجمیان که پروژه‌ای معلم‌محور است، افزود: در این طرح موفق، بسیاری از مدارس شاداب‌سازی، بهسازی و تعمیر شدند.
 
حیدری با اشاره به فعالیت‌های همه‌جانبه در تشکل‌های مردم‌نهاد، ادامه داد: تشکل‌های مردم‌نهاد، بخش جدایی ناپذیر از ساختار اجتماعی کشور هستند، توانمندی گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم‌نهاد باید اثبات شود که تا حدود زیادی با حمایت رئیس جمهور شهید و مقام معظم رهبری این عرصه باز شده و توانایی نیرو‌های مردم‌نهاد امروزه به همه اثبات شده است.
 
وی با بیان اینکه لازم است عملکرد، کار، تلاش و توانمندی تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی به همگان اثبات شود، اضافه کرد: انتظار می‌رود این گروه‌ها با تهیه فرآیند برنامه‌ریزی تخصص خود را اثبات کرده و با افزایش کارآمدی در راستای مشارکت در اجرای برنامه‌های دولت، رصد و شناخت دقیق مشکلات، کمک‌کننده به دولت و خدمتگزاران باشند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به حضور میدانی و ارتباط مردمی و گستردگی ارتباطات گروه‌های مردم‌نهاد در رصد، شناخت و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه می‌توانند به بهترین نحو در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند.
 
وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد عضو جدانشدنی دستگاه‌های اجرایی هستند، گفت: گروه‌های مردمی نقش پررنگی در ارائه راهکار‌های اجتماعی برای رفع معضلات اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی، راهکار‌هایی در رابطه با کاهش اعتیاد، طلاق، تلاش در خصوص تحکیم بنیان خانواده و حمایت‌های درمانی از بیماران دارند.
 
در ادامه، شهرام خواجوی گفت: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان بازوان دولت به شمار می‌روند که در عرصه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه سلامت فعالیت دارند و منشأ خدمات زیادی در راستای توسعه کشور هستند.
 
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۳۰ تشکل مردم‌نهاد و بیش از ۱۵۰۰ گروه جهادی در استان وجود دارد که در مجموع بیش از ۲۰۰۰ تشکل و گروه جهادی فعال، در استان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
 
در پایان این نشست از سمن‌های فعال چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار