استاندار مازندران: ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق به فرزندآوری از عوامل موثر در جوانی ست

کد خبر: ۱۱۸۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ 12 September 2024
استاندار مازندران: ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق به فرزندآوری از عوامل موثر در جوانی ست

 

به گزارش تابناک مازندران ، یوسف نوری استاندار مازندران، در مورد روند پیری و سالمندی جمعیت در استان، اظهار داشت: 

ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق به فرزندآوری یکی از عوامل موثر در جوانی جمعیت و توسعه همه جانبه استان است.

استاندار مازندران با اشاره به سیاست‌های کلی جمعیت که از سوی مقام رهبری اعلام شده است و یک دهه از آن می‌گذرد، خاطرنشان کرد: روند اجرایی شدن این سیاست کند است، موضوع جوانی جمعیت باید به دغدغه جدی مسئولان استان و همچنین مردم تبدیل شود.

نوری با بیان اینکه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه طبق قانون مصوب کشور باید به وظیفه خود عمل کنند،افزود: هماهنگی بین دستگاه‌ها در راستای رصد اقدامات به صورت تخصصی انجام گیرد.

وی شناسایی جامعه هدف در جوانی جمعیت را بسیار با اهمیت برشمرد و متذکر شد: سیاست‌های نادرست کاهش نسل باید با تغییر نگرش و فرهنگ‌سازی اصلاح شود.

استاندار همچنین از تقویت مراکز ناباروری بیمارستان‌ امام و ایجاد دو مرکز جدید ناباروری در بهشهر و نوشهر خبر داد و افزود: در خصوص پرداخت تسهیلات ناباروری و حمایت‌ها، باید با اعمال رایگان هزینه های ناباروری به اقدامات لازم سرعت ببخشید.

نوری با بیان این نکته که گویا هنوز اهمیت موضوع جوانی درک نشده است، یادآور شد: در راستای تبیین و ترویج اهمیت جوانی جمعیت در فضای شهری و رسانه‌ای باید هم‌ه قرین با این مبحث مهم باشند.

استاندار بر بهره گیری از الگوی راهبردی در افزایش جمعیت تاکید کرد و ابراز داشت: از نخبگان و کارشناسان بومی بخواهید بنا به موقعیت جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی طرح و الگوهای راهبردی در افزایش جمعیت ارائه نماید.

نوری افزود: اگر تاکنون سیاست اجرایی قانون جمعیت در استان موفق نبوده است عرصه را عوض کنید، خلا‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار