بینی بارش نزولات جوی استان در حد کمتر یا نزدیک به نُرمال در استان

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت : نزولات جوی استان در حد کمتر یا نزدیک به نُرمال در استان برای پاییز امسال پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰ 13 September 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سیروس نادری بیان داشت : از نیمه دوم‌ مهر تا نیمه اول آبان بارش ها در استان اندکی کمتر از معمول و از نیمه دوم‌ آبان تا نیمه اول آذر بارش ها در محدوده کمتر از معمول (نرمال) خواهد بود.

وی افزود :  از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهر بارش در محدوده معمول هر سال(نرمال) برآورد می شود و بارش خاصی در این بازه زمانی رخ نمی دهد.

نادریی ادامه داد : از نیمه دوم آذر تا نیمه اول دی نیز بارش در محدوده تقریباً معمول(نرمال) و از نیمه دوم دی تا نیمه نخست بهمن بارش های دریافتی استان کمتر از معمول (نرمال) پیش بینی می شود.

وی ادامه داد : از نیمه دوم شهریور تا نیمه نخست آبان، دمای هوای استان ۰.۵ تا یک درجه سانتیگراد بیش از معمول(نرمال) و از نیمه دوم آبان تا نیمه اول بهمن دمای هوای استان در حدود یک تا ۲ درجه سانتیگراد بیش از معمول( نرمال) برآورد می شود./ع

وی یادآور شد: میزان صحت پیش بینی های فصلی ۶۰ تا ۷۰ درصد و با تغیبر الگوهای جوی این پیش بینی ها نیز قابل تغییر است و برای افزایش دقت این پیش بینی ها به صورت ماهانه بررسی و بروزرسانی می شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار