در گفتگو با تابناک مطرح شد،

نیاز به موقوفات جدید فرزندآوری داریم

هرمزگان – «تابناک»- رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس گفت: ما نیاز به موقوفات جدید از جمله برای فرزند آوری، غدیر و نیمه شعبان داریم و در این رابطه باید بیشتر کار کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ 22 September 2024

نیاز به موقفات جدید فرزند آوری داریم////کلمه موقفات درسته یا موقوفات؟ ////لید را بزنید(رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس گفت:.....)اجزای خبر را رعایت کنید

علی پویه در گفتگو با خبرنگار «تابناک» از وقف به عنوان یک برکت بی پایان و صدقه جاریه نام برد و اظهار کرد: وقف‌های مختلف می‌تواند گره گشای نیاز‌ها و مشکلات جامعه باشد. 

وی با بیان اینکه وقف پیشتیان توسعه دین و خدمات اجتماعی است، افزود: اهمیت و کارکرد وقف بر کسی پوشیده نیست و باید تلاش کنیم تا وقف‌های جدید در راستای نیاز‌های امروز جامعه انجام شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، خاطر نشان کرد: از آنجایی که در قرآن کریم مستقیما به وقف به معنای مصطلح فقهی آن اشاره نشده بلکه با عناوین کلی مانند صدقه، احسان، انفاق و خیرات از آن یاد شده است.

پویه بیان داشت: در اوقاف بندرعباس ۶۶ نیت مختلف در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است که تلاوت قرآن کریم، روضه خوانی برای اهل بیت (ع)، برگزاری جشن‌ها و اعیاد، خمس و زکات، اطعام به فقرا و مساکین از مهمترین نیات است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، گفت: تاکنون هزار و ۴۷۹ موقفه به ثبت رسیده است که دارای پنج هزار و ۷۲ رقبه هستند که از تعداد رقبه سه هزار و ۳۱۰ مورد آن منفعتی هستند که دارای درآمد یا قابلیت درآمدزایی دارند.

پویه تصریح کرد: دو هزار ۴۱۴ رقبه مسکونی، ۷۹۱ رقبه تجاری، ۹۱۹ رقبه کشاورزی، ۲۵ رقبه آموزشی و ۱۳ رقبه درمانی هستند.

دوهزار و ۳۶۷ خانوار مستاجر اوقاف بندرعباس

وی خاطر نشان کرد: از تعداد سه هزار و ۳۱۰ رقبه دو هزار و ۳۶۷ مورد دارای مستاجر هستند که سند اجاره دارند و رابطه موجر و مستاجری وجود دارد.

نیاز به موقفات جدید فرزند آوری داریم////کلمه موقفات درسته یا موقوفات؟ ////لید را بزنید(رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس گفت:.....)اجزای خبر را رعایت کنید

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس با بیان اینکه متاسفانه ۷۱۳ رقبه بنا به دلایلی مستاجرین ارتباط فعالی با اوقاف ندارند، افزود: تلاش داریم این تعداد هم با تعیین تکلیف کنیم.

پویه، موقوفات محمد علی ناصری، حاج مشیر دوانی، عبدالرحیم گله داری و نور بخش را موقفات شاخص بندرعباس نام برد.

به گفته وی، از اواخر سال ۱۴۰۰ در اراضی کشاورزی کشت آلورا انجام شده است که در این زمینه ۱۴ هکتار زیر کشت آلورا است با هزینه هشت میلیارد تومان و هشت نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. 

وی افزود: با کمک مردم خدا دوست مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای کمک به مردم مظلوم غره جمع آوری شد و به‌آن‌ها اهدا شد.

پویه اظهارداشت:در سال جاری هفت مورد وقف جدید را به ثبت رساندیم که آخرین آن یک واحد مسکونی و یک واحد تجاری بود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح شمیم خدمت شناسایی یا آموزش با همکاری فنی و حرفه‌ای و توامند سازی و برای شروع کار کارگاه خیاطی بازارچه خیریه ما حاضریم به صورت مشارکتی کمک کنیم.

وی در پایان اظهارداشت: ما نیاز به موقوفات جدید از جمله برای فرزند آوری، غدیر و نیمه شعبان داریم و در این رابطه باید بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار