ناظر گمرکات کرمانشاه :

واردات طلا، پلاتین و نقره از پرداخت عوارض گمرکی معاف شد

گروه استان‌ها-مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: بر حسب مصوبه سازمان امور مالیاتی کشور واردات طلا، پلاتین و نقره از پرداخت عوارض گمرکی معاف شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲ 23 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده در جدیدترین بخشنامه صادره از سوی امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: واردات طلا، پلاتین و نقره تا پایان فروردین ۱۴۰۴ از پرداخت عوارض گمرکی و هر گونه مالیات از قبیل مالیات عملکرد و ارزش افزوده معاف شده‌اند، این تصمیم به منظور تسهیل واردات فلزات گران‌بها و حمایت از بازار داخلی اتخاذ شده است.
 
وی افزود: حسب مصوبه مراجع قانونی واردات طلا، پلاتین و نقره به صورت خام از طریق مبادی رسمی کشور مجاز بوده و از پرداخت عوارض گمرکی و هرگونه مالیات از قبیل عملکرد و ارزش افزوده معاف است و از نظر منشأ ارز مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.
 
مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس این بخشنامه، واردات شمش طلا بدون محدودیت شکلی نیز از پرداخت مالیات معاف است، این معافیت شامل مالیات علی‌الحساب و مالیات بر ارزش افزوده می‌شود که به طور معمول بر واردات این فلزات اعمال می‌شد.
 
عباس‌زاده عنوان کرد: این اقدام می‌تواند تأثیرات مثبتی بر بازار طلا و جواهرات کشور داشته باشد و به کاهش هزینه‌های واردات و افزایش رقابت‌پذیری تولیدکنندگان داخلی کمک کند، همچنین این معافیت می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و افزایش ذخایر طلای کشور منجر شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتبار این مصوبه از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار