استاندار همدان:

باید از تکرار مجدد بحران آب شرب در همدان پیشگیری کرد

گروه استان‌ها- لازم است به اصل پیشگیری، در انجام مأموریت‌های ذاتی، دستگاه‌های اجرایی توجه شود و با تدوین برنامه‌های بلندمدت و اساسی باید از تکرار مجدد بحران آب شرب در همدان پیشگیری کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰ 26 September 2024

به گزارش -«تابناک همدان»- استاندار همدان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، گفت: اصل پیشگیری، در انجام وظایف و مأموریت‌های ذاتی دستگاه‌های اجرایی، در دستور کار باشد.

قاسمی فرزاد افزود: ظرفیت سد اکباتان در سال‌جاری با مدیریت استان و انجام مراقبت‌های لازم تکمیل و سرریز شد و سهم آب باغداران و کشاورزان، بیش از سهمیه تخصیص پیدا کرد.
وی تأکید کرد: با تدوین برنامه‌های بلندمدت و اساسی باید از تکرار مجدد بحران آب شرب پیشگیری شود.استاندار همدان افزود: در فصل آبی سال گذشته اصل پیشگیری در مسیل‌ها و سیلاب‌ها مورد توجه قرار گرفت که با وجود افزایش بارش‌ها و نزولات آسمانی شاهد عدم خسارات جانی و مالی بودیم؛ امسال نیز شهرداری‌ها با توجه به شروع فصل پائیز و برگ‌ریزان، به لایروبی رودخانه‌ها و آب‌گذرهای درون شهری اهتمام ویژه داشته باشند.
قاسمی فرزاد گفت: تأمین امنیت غذایی یک اصل مهم است، اما مصرف بهینه آب، با فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب باید مورد توجه باشد و فرهنگ‌سازی، تبلیغ و تبیین مدیریت بهينه مصرف آب توسط رسانه‌ها و صداوسیما انجام شود.

وی همچنین افزود: محیط کار سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید ایمن‌سازی شده و ساختمان‌های قدیمی و میراث‌فرهنگی در سطح شهر با تدابیر لازم مقاوم‌سازی شوند.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار