رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت های قانونی برای کمک به توسعه کشاورزی حفاظتی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان به همراه دادستان مرکز استان در بازدید از مزارع پنبه استان بر استفاده از ظرفیت های قانون برای کمک به کشاورزی حفاظتی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ 04 October 2024

به گزارش تابناک گلستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، حیدر آسیابی در این بازدید اظهار کرد: به گفته کارشناسان، کشاورزی حفاظتی با استفاده کم از خاک ورزی، به حفظ خاک، آب  و توسعه پایدار کشاورزی استان کمک می کند و ما نیز در دستگاه قضایی استان،  با به کارگیری ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال هر جا که نیاز به اعمال ضمانت های قانونی باشد، ورود خواهیم کرد.
وی افزود: دادگستری استان،  ظرفیت های قانونی لازم را  برای حمایت از کشاورزی حفاظتی اعمال می کند.
آسیابی بیان کرد: سند دار کردن اراضی ملی ، سرعت گرفتن صدور سند زمین های کشاورزی، ممنوعیت تردد خودرو در جنگل النگدره برای حفظ گونه های منحصر به فرد در این منطقه و تخریب آب بندان های غیرمجاز بر رودخانه ها،  از جمله تلاش ها و اقدامات دادگستری گلستان برای کمک به حفظ منابع طبیعی استان مانند آب ، خاک، جنگل ها و مراتع در سالهای اخیر است .
وی گفت: در کشاورزی حفاظتی، برخلاف کشت مرسوم سنتی، با رعایت تناوب زراعی، بذر محصول جدید با کمترین شخم و دیسک، بر روی بقایای محصول قبلی کشت می‌شود.
به گفته رئیس کل دادگستری گلستان، جذب هوا، رطوبت و نور کافی، افزایش مواد آلی خاک، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد، از مزایای دیگر این نوع کشت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار