رقم پرونده میلیاردی کرج مشخص شد/ 90 میلیارد تومان!

با کنار هم قراردادن این اخبار، فارغ از اینکه نام آن را اختلاس، کلاهبرداری، معوقات بانکی و ... بدانیم و یا خیر، مهم این است که بالاخره مشخص شد که رقم اصلی اتهام 90 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 02 November 2015
به گزارش تابناک - البرز:  دادستان عمومی و انقلاب البرز از دستگیری کلاهبردار 90 میلیاردی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد.
حاجی‌رضا شاکرمی این مطالب را به خبرگزاری رسمی قوه قضاییه اعلام کرده و گفته است: فردی فراری با 90 میلیارد تومان کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر شد. این فرد با هویت «ک.ت» با تشکیل شرکت‌های صوری که از نظر مقررات بانکی ذینفع واحد حساب می‌شوند و اخذ ضمانت از هم، به صورت صوری به خرید کالاها و همچنین صادرات اقدام کرده و بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی از بانک ملت دریافت کرده بود.
وی با بیان اینکه  این فرد با این تسهیلات نه صادراتی داشته و نه کالایی خرید و فروش کرده بود، ادامه داد: این فرد پس از اخذ این تسهیلات به خارج از کشور فرار کرده بود و به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده که نهایتا در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر شد و پیگیری‌ها برای استرداد وی به ایران در حال انجام است.
شاکرمی خاطرنشان کرد: البته این فرد در بانک‌هایی دیگر از جمله بانک سپه نیز یکسری تسهیلاتی دریافت کرده بود که متعاقبا گزارش آن نیز اعلام می‌شود.
این خبر در حالی منتشر شد که چند روز قبل یکی از رسانه‌ها خبری در رابطه با اختلاس در کرج مطرح کرده بود که سازمان بازرسی کل کشور بلافاصله به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد که اختلاس نبوده و تنها معوقات و بدهی‌ بانکی است.
روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در اطلاعیه‌ای خبرهای منتشر شده در با عنوان میزان اختلاس کرجبسیار سنگین است را نادرست توصیف و اعلام کرد: خبرنگار یکی از رسانه ها در سوال خود از رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اختلاس ۷۰ میلیاردی کرج می‌پرسد و عنوان اختلاس را به پرونده تخلفات صورت گرفته در شهرستان کرج به کار می‌برد که سراج در پاسخ به این سوال می‌گوید میزان تخلف در این پرونده بسیار سنگین‌تر از ۷۰ میلیارد تومان است اما تخلف صورت گرفته اختلاس نیست، بلکه معوقات بانکی است.
اما متأسفانه خبرنگار آن رسانه کلمه اختلاس را به عنوان پاسخ ریاست سازمان بازرسی کل کشور در خبر خود منتشر می‌کند.
با کنار هم قراردادن این اخبار، فارغ از اینکه نام آن را اختلاس، کلاهبرداری، معوقات بانکی و ... بدانیم و یا خیر، مهم این است که بالاخره مشخص شد که رقم این پرونده 90 میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار