روزهای پاک استان البرز افزایش می‌یابد

کد خبر: ۱۲۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 02 November 2015

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: احتمال تعطیلی روزهای پنجشنبه در البرز به جهت افزایش روزهای پاک در شهرهای آلوده استان وجود دارد.

هیربد معصومی پیرامون آخرین وضعیت تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز اظهار داشت: این موضوع اخیرا با تشکیل کارگروه ویژه آلودگی هوا در استانداری پیگیری شد و طی آن نیز با گزارشی از سوی اداره‌کل محیط زیست استان علت‌های افزایش آلودگی هوا در استان بررسی شد.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور وضعیت آلودگی هوا در این استان تشریح و گزارش آن اعلام شد.

معصومی تصریح کرد: استان البرز به لحاظ همجواری تنگاتنگ با استان تهران، خوشبختانه یا متاسفانه سرنوشت آلودگی هوای پایتخت با نزدیک‌ترین شهرهای استان البرز که شهر گرمدره و کلانشهر کرج است به یکدیگر گره خورده است.

وی افزود:در روزهای پنجشنبه که ادارات استان تهران تعطیل است حجم قابل توجهی از گردشگران عازم مناطق استان البرز و استانهای شمالی می‌شوند و با عبور بیش از 200 هزار خودرو از اتوبان تهران - کرج به سمت شمال و یا غرب کشور، استان البرز 18 درصد بار ترافیک کشور را بر دوش کشیده و سهم آن نیز از ترددها افزایش آلودگی است‌.

معصومی ادامه داد: این امر موجب افزایش آلایندگی و آلودگی هوای شهرهای گرمدره،کرج و فردیس می‌شود.

معاون استاندارالبرز تصریح کرد: بنا را بر آن داریم تا به لحاظ توجه ویژه دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت،گزارش مبسوطی را از این موضوعات تهیه و به معاون رییس جمهور اعلام و موضوع را بصورت ویژه به هییت دولت اعلام نمائیم و امیدواریم این گزارش منتهی به تصمیمات مناسبی شود.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار، تعطیلی روزهای پنجشنبه محتمل خواهد بود و صرفا این تعطیلی با هدف افزایش روزهای پاک در شهرهای آلوده استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار