باغ های شیراز،قربانی ضعف قوانین شده اند

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت: کاهش شدید سطح باغات شیراز در دهه‌های گذشته نشان از ضعف قوانین موجود در این زمینه دارد.
کد خبر: ۱۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ 10 March 2015

بهرام پارسایی در هشتاد و نهمین جلسه شورای این شهر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره پیگیری مسائل زیست‌محیطی و دست‌اندازی به مراتع و فضای سبز اظهار داشت: کاهش شدید سطح باغات شیراز در دهه‌های گذشته نشان از ضعف قوانین موجود در این زمینه دارد.

وی خطاب به مدیران شهرداری شیراز گفت: ضعف زیاد قوانین مانع نگهداری این باغات شده بنابراین شهرداری نسبت به ارائه طرحی جدید برای حفظ باغات و صیانت از ارتفاعات به شورای شهر اقدام کند.

پارسایی با اشاره به سنت چهارشنبه آخرسال افزود: رعایت و انجام آن به صورت باستانی می‌تواند سبب نشاط خانواده‌ها شود اما متاسفانه امروزه تبدیل به مراسمی خشن و آزاردهنده شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز با اشاره به تعطیلی مدارس و ادارات در پایان اسفندماه خاطرنشان کرد: مسئولان نسبت به اجرای قانون جدیت داشته باشند و از تعطیلی زودهنگام پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم آماده‌سازی مسیرهای ورودی شهر برای استقبال از میهمانان نوروزی تصریح کرد: به دلیل کاهش بارندگی در سال گذشته و افزایش آلودگی هوا در استان‌های جنوبی کشور احتمال افزایش مسافران نوروزی بیشتر است بنابراین مسئولان ستاد نوروزی باید با آمادگی نسبت به استقبال از نوروز اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار